Sunday, March 15, 2009

Kristo Viiding: EEsti pardal

univorm sElga unikorni sElga minE

ja uni on silmis

EttE näha nähEs sEda mis EilsEs

Elada Elu nagu filmis Ei pElga







* * *

AKNA TAGA

v a b a l a n g e b

vabalt langeb lund.

Oletusest hetk on vaba.

Jäisest tundest akna taga hoolimata vaga
und ma magan ja seal murran leiba.

Sellel hetkel jagan veel, et
minu sisse mahub veel üks tund...

Korraks veel peitu poeme.

Tihedam on valge pärli
vabalangemine

valgeid pärleid vajub pilvist
luues aina pilti ümber

HETKEL öises vannitoas
peegelpildist loeme

me endi silmist lugeda võime
et aeg on saanud ümber.


Meile jääb see VÕIME.

11 comments:

  1. mulle meeldib see teine tekst väga, seal punktide all. tekib selline laulev rytm sisse, tahaks ymiseda seda. ja nagu mingi pilt hakkab ka silme ette joonistuma. äge! selline tunne on, et tahaks veel su tekste lugeda.
    äge on see, kuidas lihtsad kujundid on mängima pandud.

    ReplyDelete
  2. Täiesti arusaamatu kombinatsioon on seal alguses. Täielik blank, pähkel kirjandusteadusse; võimatu onaru saada, mida inimene mõtleb. Ei kirjuta seda mingis halvas mõttes - kuidas saakski midagi halba kirjutada, kui midagi aru ei saa? Aga jah, see "EEsti", need suured "E-d", see lego auto. WTF? ühesõnaga. Äkki autor seletab veits.

    (Ma toimetasin natuke ruumi-ökonoomilisemaks selle. Loodan, et sain ikka õieti aru, et esimene tekst on eraldi asi ja siis tuleb teine)

    Teine on mõistetavam. Mingi kinnine ring, minu jaoks on laulev rütm nagu sõõm värsket õhku, kusjuures, get this - mängu tuleb ka RIIM!!! Ja riim on mõnus, vahepeal tähendab üht, vahepeal teist, tuleb kuidagi lahedalt kokku.

    Kuid - seleta seda esimest veits palun.

    Ah jaa! Ja seda ka, et - esimene post! Teretulemast!

    ReplyDelete
  3. Mu kunagine õpetaja Eve Kask tegi ka mingist tekstis suurte E'dega teksti ja kirjutas kõrvale, et ta vanemad panid tulle nimeks Eve sest 'loe kummatpidi tahad, ikka on Eesti Vabariik'.
    Ei mina osanud sellest miskit arvata.

    ReplyDelete
  4. Selle esimese poole mõte jääb täiesti selgusetuks.

    Luuletus mulle meeldib. Tõesti.

    Aga see viimane rida mõjub nagu moraal, mulle tundus lugedes, et see poleks eriti vajalik luuletuse seisukohast. Võib-olla mõnest muust seisukohast on, ma ei tea.

    ReplyDelete
  5. Kõigepealt suur tänu kõigile kes viitsisid sõna võtta, hea kuulda tõsiseltvõetavaid arvamusi. Püüan siis tasapisi vastusi välja mõelda teie küsimustele...

    See esimene tekst oli tegelikult eraldiseisev pildist, aga nüüd ma vaatan, et kõlab selle legoautoga kokku küll. Mida see tekst tähendab? Ma ei tea. Mingi hüüe, kutse minekule, ei saa seda vist luuleks pidada. Trollis kirjutasin täna nii:

    Igal õhtul uinun
    umbes
    Kahekümnekolme ringis
    öö on kastetud tintti

    Ma Ei tEa kas sEe on luule?
    Ja ma ei tea ka seda, miks ma selle siia praegu kirja panin.. Need on lihtsalt sõnad, mis sa kokku paned ja siis mõtled, et kõlavad küll ja kirjutaks veel juurde ja siis näitaks teistele ka kui hästi välja tuleb... Eks näitlejas on omajagu edevust peidus.

    Ehk on sEE kõik üks MäNG?

    Teeme sõbraga muusikat mõndadele sõnadele...
    http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=313587464

    ReplyDelete
  6. esimese kohta veel et seal on 13 E'd

    ReplyDelete
  7. 13 E-d on ainult hea ja see trollis kirjutatud lulk on ka täitsa kena! :)

    ReplyDelete
  8. http://members.pcug.org.au/~dakin/tsp.htm

    ReplyDelete
  9. 'Uue' kummitab ja kinnitab kindlalt kanda rakkude vahel,
    kas ilusasti paludes poleks kuidagi võimalik seda omandada, et vaikse ümina asemel tänavail täidaks kõrvu midagi ehedamat?

    .)

    ReplyDelete
  10. oota veel veidi
    varsti ilmub ports muusikat koos "Uuega"
    annan teada samal lehel..

    ReplyDelete
  11. RObert: Tohohh! Kas sellest krüptikast saab kuidagi välja lugeda, et Kristo teeb ka mussi?

    Ning, mis tähtsaim: kas selle muusika saatel saab ka kangi vehkida?

    ReplyDelete