Thursday, May 27, 2010

ZA/UM-i Luiga pakub käsitööteenust!


Nüüd on niimoodi, et ma kavatsen ZA/UM-i omakasupüüdlikeks, kommertslikeks eesmärkideks ära kasutada, esimesel korral meie kommuuni ajaloos. Seekord ma tõepoolest loodan raha saada. See läheb niimoodi: samalaadse ehk parema tikandi eest tahaksin ma 500 krooni. Ma teen seda päev otsa ja see piinab kangesti selga ja on üsna täpne töö. Ma arvan, et ma ei kavatse mingeid muudsuguseid tikandeid teha, kui nood, mis on peenikese niidiga tugeval riidel, see on nagu niidiga joonistamine. Mulle võib teha ettekirjutusi, aga ma ei taha teha lilli, sest lilli võivad tikkida teised pareminigi. Kui ta on suurem ja võtab kauem aega, siis ta ilmselt ka maksab rohkem.

Paberilõiget teha on meeldiv ja kerge ja ma arvan, et A4 eest küsin ma alustuseks 150 krooni. Suurem on veits kallim, mingid lihtsamad asjad võivad veits odavamad olla, üldiselt alla saja kroonio ma ei viitsi eriti liigutada. Võin disainida ka kaarde ja kutseid ja asju. They will be reasonably better than most.
Readymade on päris kunstiteos, mitte mingi käsitööjunn, ja maksab kaheksa soida. Selle tegemine nõuab ainult mõttejõudu ja õnnelikke sattumusi. Hetkel on välja pakkuda "Nõukogude diivanijalg", mis on nõukogude diivanijalg.
Samuti oskan ma õmmelda harilikke teksalõikes pükse pealeõmmeldavate taskutega. Need tuleksid enam-vähem normaalsed, hästi tavalised, võimalik, et mõningate vigadega, aga pigem mitte. Üldiselt läheks nood 500 krooni + materjalikulu, mis tähendab, et te saate enestele odavamalt ka pükse. Aga ilmselt mitte selliseid. Samuti võin ma samalaadse raha eest valmistada täisringkeebi (näidist vaata mu isikublogist, see on joodikupilt ja mu ümber on õllepudelid).

Sorry for doing all-this right now, everyone wants to eat bread and smoke cigarettes every once in a while, don't feel sorry for me if you don't want anything, it's gon' be alright yo!

Näidised:



2009/2010. Materjaliharjutus: tikand. Ilma alusjoonise ja mahavaatamisega. À 8h per stück. Väikese, ilmselt ca 5-6 aastase poisi valgete teksapükste tagataskutele tehtud, maal alustatud, linnas lõpetatud. Tehtud vabal tahtel, mitte kabi käsul.


2010, paberilõige, A3 formaat. Saanud mõningast inspiratsiooni Peaingel Miikaeli leegionist, valmistatud väikese õe sünnipäeva puhul, kellele üks mu eelnev lõige meeldinud oli. Poolteist kuni kaks tundi.

"Harmagedon", readymade, 20 sajandi alguse klassikaline kunstivorm. Saanud inspiratsiooni minu vanatädilt, kes üksvahe väga sarnast objekti joperinnas kandis ning väitis, et sellega saab looduskatastroofe esile kutsuda. Moodustas kunagi veerandi neljaosalisest readymade-ide seeriast, mis oli religiooni/skifiteemaline ja kuhu peale "Harmagedoni" (vana uksekella nupp) kuulusid ka "Miljard aastat enne maailmalõppu" (kärssamisjälgedega valge pistikupesa, mis oleks äärepealt mu maja põlema pannud, kui ma jumala juhuslikult ei oleks kööki jalutanud ja avastanud, et imelikult haiseb, ise olin veel kanjoobi all ka, vt. ka vendade Strugatskite samanimeline jutt), "Kolgata" (vineerpapist tikutoos, mille tagumisele küljele RK Neubauteni mehikese joonistas, tiku üle ta pea kinnitas ja selle sisse kolm nõela torkas, nii et konstruktsioon kindlalt seisis. Vana juudi/kristliku müüdi kohaselt olid Aadam ja Eeva nimelt koletu suured ja Kolgata mägi oli tegelikult Aadama pealuu, mille Kristuse veri patust puhastas, kui ta sinna peale langes) ja "Halleluuja", mis oli nõukogudeaegne alumiiniumist kolmejalgne koogivorm, mis moodustas taevatrepi alumise osa, kui ta ebatraditsiooniliselt sulgeda. Viimane on kingitud headele inimestele ja kaks eelmist on minu "majas", kuhu minemine nõuab mõningast tahtejõudu.

6 comments:

  1. Hei-hei! Kui blogi juba ärivankri ette rakendada, võiks seda teha stiilselt - ZAUM-stylee.
    Näiteks: keerata tikandi hinnale veel veidi otsa aga anda tasuta kaasa:

    - kirjeldus kangestunud seljast, veritsevatest näppudest ja voolavast higist.
    - pits higi väikses ampullis. Proosit!

    Ampulli saab siis vastne tikandiomanik vajadusel ka e-bays fetišistidele edasi turundada.

    Just my 2 cents

    ReplyDelete
  2. Kogu toodang saab nii ehk teisiti olema suhteliselt personaliseeritud ja tarbimiskogemus autentne. Püksitasku peale võib soovi korral ZA/UM tikkida ja tikandiga kaasa tulla muusika- või elustiilisoovitus, mis kliendi ägedamaks muudab.
    Hindu hakkab siis kruvima, onju, kui ma juhtun päriselt nii palju tellimusi saama, et ma ei viitsi neid hästi teha.
    Ma arvan, et päris elus saan ma näiteks ütleme ühe tellimuse, kui hästi läheb.
    Aga parem ikka, kui üldse mitte proovida.

    ML

    ReplyDelete
  3. Natuke kommertsi on OK. Tikkimistööd, tööpakkumised, vanade mobiilide müügikuulutused: mõistlikus koguses ZA/UM-is teretulnud! Soovid osta suveks autot? Kirjuta siia, äkki kellelgi on mingi ront pakkuda! Vajad vanemate hoovis kasvuhoone ehitamisele talgutele tööjõudu, kes nõus töötama vaid õlle ja kahe kõhutäie eest: lae oma kuulutus üles!

    Et mu kommentaar ei oleks sisutühi ja haakuks ka veidi teemaga, siis teen natuke kommertsreklaami.

    http://www.elisa.ee/mint/pakkumine/

    Juhtmevaba internet üle eesti sinu laptopis, piiramatu maht, 99 eek/kuus. Olen ise 1 päeva nüüd testinud, veidi aeglasem kui kaabli taga olla, aga ok kiirus ikka, saab live’s tennist vaadata, youtube jne.

    See on USB pulga suurune, nii et see tuleb sinuga kaasa, kui sa läpakaga maale või parki või külla lähed. Enam pole põhjust, miks sa peaksid kustahes elades kunagi internetist (ja ZA/UM-ist!) eemal olema!

    K.

    ReplyDelete
  4. muidu on nagu normaalne aga ZA/UM'i Luiga kõlab nagu Baari-Paavo või midagi laadset.

    ReplyDelete
  5. And that means it sells like hell!

    ReplyDelete
  6. Ha. Ma olen seniajani saanud pettumustvalmistavalt vähe tellimusi. Alul pani see mind mestama, aga siis märkasin ma oma artiklis viga. Ingel ei ole mitte A4 formaadis, vaid A3-s. See on oma kaks korda suurem.
    Samuti saan ma hakkama üsna tänuväärse massaažiga (150 kr per tund) ja olen võimeline valmistama vägevaid stencil-maikasid (100 krooni eest saab kaks ja alla saja krooni ma ei viitsi liigutada.)

    ReplyDelete