Tuesday, November 30, 2010

Raoul Kurvitz - "Darkness, darkness"

Käesolevaga esitab Robert Kurvitz lühikese revüü oma isa debüütsinglist "Darkness, darkness", misjärel me kõik kuulame seda ja see meeldib meile. Meeldib sellepärast, et see on vastus küsimusele: "mida ma veel ei tohiks teha? mille kohta mulle veel öeldaks, et seda sa mees nüüd küll ei peaks tegema?" Sellest tulenevalt on tegemist Elamise Õpetusega. Videos - mis on üks vähestest siinkandis tehtuist, mida on mõtet vaadata - näeme me seda elamist ka täiesti füüsilisel kujul. See näeb lahe välja, lõpuks juhtub sellega šeffe asju. Raoul peaks ka teistele artistidele muusikavideosid tegema, oleks vähem pask video-skene. Niisama möödaminnes, ka Jaan Toomik võiks muusikavideosid teha.
Ent tagasi loo juurde. Helipilt on maitsekalt kuiv, vokaali pole reverbiga pea et üldse kostitatud ja parem ongi. Naljakas ja cool on siin õiges mõõdus, nagu üksinda olemisest ja vähesest rääkimisest hääle kaotanud Tom Waits teeks Blixa Bargeldile homage'i.

Fullscreen it, homey.

5 comments:

  1. Tänud!
    Õigluse huvides märgin ära, et video autoriteks on Kadrann Kibus ja Sergei Kirst. Põlengu motiiv on aga minu enda idee muidugi, ja tegelikult minu kodus mõned nädalad enne selle video tegemist aset leidnud päris põlengu üsnagi naturaalne rekonstruktsioon. Raoul.

    ReplyDelete
  2. mulle mõjus. päriselt. umbes nagu ööliblikale lamp või midagi. video on, tegelt ka, hea, kuigi ma oleks eelistanud, et kui juba põleb, siis põlebki sama tuba. praegu jäi mulje, et põleng suundus hoovi vms (ainuke väikemärkus).
    see kõikuva lambipirni idee töötas. kohvi peal ja mujal, efektne.
    hetkeks mõtlesin, et asi on väga hea, et äkki on maha tehtud.
    teine mõte, et seda ju müüks. paistab nagu puhas toode ja sealjuures originaalne. (sorry patuste mõtete pärast)

    kõige rohkem meeldiski muusika, aa kõik muu töötas kaasa.

    PS! waits mulle meeldib, aga ma tema filme enam ei mäleta, kuna nägin neid kunagi ammu.

    ReplyDelete
  3. Mulle jälle just lendas, et on äkki teine tuba. Suht eepiline stseen kuskil lumes, mida näeb ainult hetkeks.

    ReplyDelete
  4. Toa lahendus ja muusika/helid meeldisid väga. Suur tänu lingi eest - sellisel kellaajal pärast W.S. Maugham`i raamatu "Maag" lugemist mõjus kuidagi väga eriliselt.
    H.

    ReplyDelete
  5. Ma arvasin, et stseen lumes on mõeldud märgistama maja varemestumist. Seda oleks sama toaga tehniliselt raske teostada olnud.

    ReplyDelete