Thursday, February 24, 2011

There is a new supergod in town

and his name is David
 
Siin, Zaumpskajas seisame me kultuuritraditsiooni eesrindel. Päikesejumala õnnistavad kiired helgivad meie kiivritel ja soojendavad meie südant, lipud piikidel lehvivad võidukalt, me taome uhkelt rinda. Oma kõrgelt positsioonilt kuulutame vanu asju surnuks ja uusi elavaks. Nüüd on see aeg jälle käes, tuleb langetada visiirid, lippudele tikkida uue kangelase nimi ja lahingusse tormata. Blood for the blood god, flowers for the flower god, ta nimi on  

D A V I D   O ' R E I L L Y
koduleht

David on meie masti mees, kultuuriküünik ja nihilist ning allolev lühifilm The External World (17 min, 2010 suht värske, just off the printing press!) on mingite žanrimääratluste järgi segu lowbrowst ja netipopist. Sa saad sellega samastuda sest nii nagu sina, on ka David lugenud liiga palju tvtropesi, ka temal on eraldi kataloog Bachelorfrogi jaoks ja ka tema leiaks, et Hitler joonistamas Hitlerit asiselt Hitlerit joonistamas ad infinitum on ägedaim asi eales. Sa leiad sealt palju halba huumorit, jaapani popkultuuri ja memeetilise inspiratsiooni feedback loopi, ta on natukene ka internetipõlvkonna sünnitus ja kehastus animatsioonivormis ja sellisena kultuuritoode täitmas oma baasfunktsiooni - olla oma ajastu indikaator. Pean kurvastusega teatama ka, et kui sa sellest "ei saa aru" või ei leia, et see oleks kuidagi kultuurilooliselt oluline, siis oled sa kahjuks ametlikult aegunud ja on käes hetk, kus tuleb ohjad ära anda noortele pealetulevatele sest this here's the future
 
 


Ma väga armastan ta ambient occlusionist (või siis selle sarnast) renderit ja juba kaua olen imestanud miks seda eriti ilusat renderdusprotsessi faasi iseseisva esteetilise loosungina tihedamini ei kasutata. On ta ju ometi ilus ja väga formaadiiseloomulik, meeldivalt puhas ja minimaalne ja selline vormisuunitluse vaba valik on mõneti ka formaadi küpsuse näitaja kuis 3d ei proovi bump, normal, ja diffuse mappidega saavutada seda naiivsepoolset püha graali mis on meediumit tema sünnist saati painanud (see va vana fotorealism) vaid kasutab neid välja töötatud infrastruktuuri elemente uudse ja loomuomase visuaali saavutamiseks. Kunstilise meediumid küpsuse (ja tsutike ka tulevase kõngemise heerold) on see mänglevus, kasutada üht ja teist, mõnda välja jättes, tahtlikult ignoreerida traditsioone ja konventsioone. Kogu aeg käib mõnus vormimäng, pane tähele TEW'is neid lavakujunduse nunnusid lowpoly rekvisiitee mis on sätitud faceted (tahukalisele?) renderile, kui armsalt 3d see välja näeb ja kui väga ta rõhutab oma aine olemust. Seda nunnum on ka kuidas osad neist on isegi wireframe mudelid. Selline lollitav meediumirikkele rõhuv esteetika, kitarripala mis näeb ette jooksvalt kitarri häälest välja kruttimist (aga vähem nilbe). 

Järgnev lühianimatsioon Please Say Something (10 min, 2009) on mõneti traditsioonilisema narratiivikonstruktiga ja igatipidi konservatiivsem projekt, siiski meeldiv ja julgen arvata, et pärast filmi ära vaatamist sa seda kümmet minutit oma elust pahuralt tagasi ei nõua. Ta räägib suhetest ja teeb sind võib-olla natuke kurvaks ning äkki paneb mõne asja üle järgi mõtlema, nagu sellised filmid ikka teevad. Mind rokib rohkem see šeff dünaamika mis tuleb (veidike formaadiiseloomuliku) asjaliku ja skemaatilise isomeetrilise perspektiivi vastandamisest uljamate ristuvperspektiivi vistadele-vaadetele, ta loob isemoodi atmosfääri, analüütika ja teatraalsuse vastanduse. Minimaalse juhisskeemi esteetika vs dramaatilised kaameranurgad. 



Siinkohal vabandan päriselt 3d'ga tegeletave inimeste ees oma potentsiaalselt mööda kasutatud valdkonnasõnavara eest. Olete teretulnud mind kommentaariumis harima ja on igati võimalik, et sellele järgneb ka ajaränne vastava korrektuuriga!

3 comments:

  1. Väga ägedad. Tekitavad minus tunde nagu ma loeksin midagi mustast sarjast "Avatud Eesti raamat". Tore, et loen/näen veel toredam kui aru saan.
    Peab kindlasti kaks korda vaatama.
    Kohe varsti ( ma üritan seda juba kaks nädalat alustada) tuleb revu millesti enesestkimõistetavast.

    ReplyDelete