Friday, November 11, 2011

100% naiselik


Helista mulle, vastan vaid sulle.
See olen mina, Muudlum. Nii öeldakse. Aga miks nihuke arvamine on, sellest mina aru ei saa.
Mul on pikad juuksed ja ma kannan seelikut.
Mul on ilmsesti üle keskmise naiselikud atribuudid - selline lopsakavõitu välimus (sellega on paremini olnud aga põhivärk on ikka sama).
Mulle meeldivad ilusad asjad ja ma armastan kreeme. Esimese kreemi ostsin 27-aastaselt, kõhu kõrvalt kokku hoides mingi Loreali kange Anti-age, mille peal oli pilt naha läbilõikest enne ja pärast. Enne oli selline uurdunud ja sopistunud, pärast sile ja ühtlane. 27-aastaselt ma käisin Humakas, õppisin näitlejaks, olin piitspeenike, sest raha polnud et süüa ja viis korda nädalas oli trenn. Kas ma pidasin ennast ilusaks? Ei, ei pidanud. Ma arvasin, et ma olen vana ja kogu ümbritsev ühiskond andis seda igati mõista.

Tööturul olid oodatud 18-aastased, koolis arvati, et selles vanuses peaksid mu parimad rollid laval juba tehtud olema. Mul oli riideid umbes 1 seelik ja 1 pluus, ostetud kuskilt Viimsi kaltsulaadalt ja üks hästi ilus must mantel, eest karakulliga, taljes. Praegu kui see alles oleks, läheks see selga arvatavasti ainult väiksele Helenile.
Kas ma arvasin, et ma olen kõhn? Ei, ei arvanud. Ma toppisin peole minnes tingimata jalga korrigeerivad püksid. Ma kandsin peaaegu alaliselt kingi, mis olid liiga väikesed ja liiga kõrged ( sama teen ma ka praegu). Kas mul oli "turgu"? Ei, ei olnud. Pärast esimese kooselu lõhkiminekut olin ma kolm aastat üksi enne kui 30-selt saabus 6 aastat noorem lõbus kasiinoprints Konn. Ma olen siiani südamepõhjani solvunud, sest Konn ütles mulle, et mul on vana naise kõvad jalad (tallad, noh), ega seal Pald.mnt korteris mingit spaad ei olnud. Kuni 35 eluaastani ei osanud ma ennast meikida ja ka ei teinud seda, mul polnud jumestuskreeme, huulepulki, lauvärve. Siis viis karm saatus mind ilumaailma tööle ja ma kümbelsin küünarnukkideni kreemides, huulepulkades, lõhnatestrites, juuksehooldusvahendites. Ainuke, millega ma midagi pole osanud peale hakata, on juuksehooldusvahendid, siiamaani vedeleb mõni neist veel mu vannitoariiulil. Kaubamajas töötades kreemitasid müüjad (ja mina) 1000-krooniste kreemide testritega käsi. Iga päev pidi näos olema vägev maaling. Kui ma töötasin Make-up-Stores ja olin tööle tulnud ilma värvimata, sain ma ülemuselt kohe võtta ja pidin kiiresti tagaruumis näo pähe tegema. Need töökohad andsid mulle täiusliku meigipraktika, mida lihvisin veel Sangla koolitusel aga ega sealt enam midagi õppida ei olnudki. Tegin meike missivõistlustel, moeshowdel, pruutidele, ostjatele, töökaaslastele ja kõigile kes vähegi tahtsid. Mulle hirmsasti meeldis inimesi ilusaks teha. Mu meelest oli nii äge kui nad vaatasid peeglisse ja olid jahmunud oma ilust ja võlust. See on tore tunne.

Kuskil umbes 36-aastaselt jõudis mulle pärale et ma olen ilus. Seda tänu peaasjalikult niinimetatud peldiku-baarile kus ma olin suht sage pummeldaja. Iga jumala kord küsis mõni täis töll mu käest - ja mida selline kaunitar siin teeb? Seda võiks ka nimetada kogu kasuks, mida välimuse trumpidest olen osanud välja pigistada. Mäletan veel, kuidas üks vana joodik mind manitses, tüdruk, sul oleks võinud olla kõik ja nüüd oled sa siin ja sul ei ole mitte midagi.

Nüüd kus trumbid hakkavad kaduma, kas ma olen sellega rahul? Ei, ei ole. Mulle ei meeldi, et 10 aastat tagasi ostetud riided ei lähe selga ja lõua all on lott. Ma võitleksin sellega, kui mul oleks raha ja motivatsiooni. Kahjuks on viimased närused aastad viinud mind Maxima kõrval asuvasse vene kreemide poodi, eelistan Valgevene omi.

Maniküüris pole käind aastat viis. Kui ma suudan ennast veel üldse kodust välja vedada, siis ma muidugi püüan end narruseni üles lüüa, et hingel oleks hea aga asi võib lõppeda võõras ateljees betoonpõrandal magamisega. Kas ongi enam mõtet? Kui ma Soomes invaliidist rikkurvanureid hooldasin, siis seal väikelinnas olid laupäevaõhtuti tantsupeod eakatele. Mu kaastöölised käisid seal usinalt, 60+ ei olnud mingi takistus tantsuks, armastuseks ja õllejoomiseks.

See on praegu kõik, mis ma naisküsimuses oskan öelda.

25 comments:

  1. irw @ vana naise kõvad jalad. :D kõvad tallad tekivad hoopis paljajalu käimisest! aga kui terve jalg, mitte vaid laba on kõva, siis on sul hoopis ilusad trimmis jalad.

    ReplyDelete
  2. Siit kõvade jalgade jutust ujub järjekordselt välja teemake "mehed, kes ajavad naisi ilusalongi". Kunagi, kui ma olin noor ja naiivne, arvasin, et sellised lihvitud taldade, kaenlaaluste jne teemad tulevad üldse üles ainult naiste hierarhiamängudest, sest endale polnud ühtegi meesisendit, kes selle vastu üldse mingit huvi ilmutaks, kunagi ette sattunud - kuni kunagises vana naise blogis, mis nüüd on hoopis väga väga naise blogi, tuli ühes jutus (ja mõnes selle kommentaaris) välja, et võta näpust. Üks eriti vägev eksemplar, kellega ühel kommentaatoril oli olnud õnnetus kokku puutuda, suutis vinguda nii selle üle, et naine on läikima löömata, kui ka selle üle, et läikima löödud.

    Hmm, kui see kõik nüüd tõsi on, siis järgmine kord välja minnes võib ju hoopis juhtuda, et mind hakkavad juuksesirgendajatega taga ajama mehed, mitte naised.

    (ma arvan, et nende sirgendajad lähevad minu peal katki)

    ReplyDelete
  3. Armas lugu. Mul ei ole selle kohta midagi muud öelda, kui lohutada, et tol ateljeeõhtul oli nii fantastiliselt erinevat alkoholi nii meeleheitlikes kogustes - ja sellest joodi nii hirmuäratavalt suur osa ära - et ise lõpetasin õhtu olles teoreetilises (tugeva poliitilise alatooniga) pantvangisituatsioonis minu poolt mitte võtvad inimesed - kellest üks sattus olema mu isa - "igaveseks" neednud ning pagendanud oma sõprusringkonnast, koju trampides kampsuni põõsasse visanud (miks? mida kampsun valesti tegi?) ja lõpetanud hoopis kuskil mujal kui kodus ning seal värisenud-lõdisenud elu esimeses alkoholimürgituses.

    Peale selle tean veel vähemalt üht kolmandat tüüpi, kes läks imelikuks ära ja hakkas mingit veidrat värki tegema.

    RK

    ReplyDelete
  4. See on väga hea seebika reidipilt. Ma tegin selle.

    Post meeldib mulle ka. Ma tahaks veits, et keegi, kes teab seitset seksikat prantsuse filosoofi nagu oma viit sõrme kirjutaks Muudlumi sõnavõttudest revu. Jah, eriti nendest, mille kohta midagi öelda ei oska.

    Ateljeeläbu oli friggin awesome. It pretty much had everything.

    Notsu, hea tahe ja kujutlusvõime võimaldavad vinguda kõigi ettekujutatavate olukordade kallal.

    ReplyDelete
  5. Ma olen üks vana kontra, vaat mis.

    ReplyDelete
  6. Oota, kus Maxima kõrval see vene kreemide pood on & kas seal mingit muud kosmeetikat ka müüakse?

    ReplyDelete
  7. Angerja peatuse juures.(trammiga Kopli suunal) Poel on mingi nimi ka. Seal on šampoone ja värke ja ma arvan et on ka vene nõudepesuvahendeid ja mingit kodukeemiat nende rubriigis.

    ReplyDelete
  8. (Mul on oma vanusest üldiselt kama, aga käed peavad pehmed olema, see on mu jaoks pmt küs. ning mulle meeldib meeldivalt lõhnata, see on nii kämp - aga nagu mulle meeldib ülikondi kaltsukast osta, nõnda meeldib mulle ka kasutada võimalikult odavat, võimalusel vene või valgevene kosmeetikat, see on kuidagi topeltkämp, tajun seda avalikkuse & establishmendi tüssamisena teat viisil).

    ReplyDelete
  9. Ma tean veel ühte tüüpi, kelle käed peavad pehmed olema, ta paneb alati kindad kätte kui tööd teeb. Puid tuppa toob või midagi. Vot siis sulle säh soorolle.

    Maxima kõrval olev vene kreemi pood on igatahes parem kui neid kremtšikuid Balti jaama turult soetada.

    ReplyDelete
  10. Ma jälle tean meest, kellel on pehmed kitsad käekesed, aga kes unistab kõvadest laiadest töömehekätest. Keegi pole rahul sellega, mis tal on.

    ReplyDelete
  11. Mõhh? Mina olen väga rahul, mul really ON pehmed käed:)

    ReplyDelete
  12. Kui järgi mõelda siis on Vene Kreemide Pood Angerja peatuse juures ka siis kui sõita suunaga Koplist linna.

    ReplyDelete
  13. "A sa kauna ka kannad?"

    See muutub palju naljakamaks (ma ei tea, kui palju naljakamaks see veel üldse muutuda saab, aga siiski) kui sa kujutad samal ajal ette häid kaunakujulisi pükse.

    Heade kaunakujliste teksadega noor eestivenelane on piiblivööndi Ameerikas ja kannab seal kauna. Hästi kannab, iga kahe sekundi tagant tuletab kellelegi meelde, kuidas jänkikoerad meid "2maailmasõjas" reetsid.

    Ka võiks Eesti Rahva Kättemaksupartei slõugan järgmisteks valimisteks olla: KANNA KAUNA
    Tegelikult ma isegi läheksin nii kaugele, et paneksin selle kuramuse kauna ERKP vapile ja teeksin suure ERKP marsi läbi vanalinna, kus sada noort ja kõrgharidusega Eesti meest kannab üüratut puust kauna.

    Aitäh, selline oli kaunavahepala. Ja ära siis unusta kauna kanda, sest kauna ei saa keegi sult võtta, samas kui kõik muu on jänkikoerad koos fritsude, tiblakommarite ja briti poissmeestega, koos alef strömidega meilt juba riisunud. Nüüd on jäänud ainult kättemaks.

    ReplyDelete
  14. Okei, vabandust, veel tuleb natuke. Eesti sõjatehnika tehas NEIM (eest ära Locheed-Martin!) saadab Suure Tasumissõja lõpupäevil (liiga hilja, liiga hilja...) rindele power armori nimega

    TERASKAUN

    ReplyDelete
  15. Mina olen alati teadnud, et sõidetav kaun on sama, mis roogitav räim. Ühtlasi olen alati teadnud, et talvel peab ikka tihastele pekki panema. Höhöhöö

    ReplyDelete
  16. Homosed kaunad.

    Kaunase Žalgrises,

    homo on homo.

    ReplyDelete
  17. Kõvad jalad on ainevahetuse omapära, mis jah, läheb vananemist mööda ullemaks. Natuke oleneb elustiilist ka.
    Aga kõigil seda ei ole.
    Mul on.
    Ma tahan endale neid kalakesi koju, kes surnud nahka jala pealt ära söövad. Pistaks jalad vettte, vaataks telekat ja tunneks õrna kõdi.

    ReplyDelete
  18. Suvel peab jões ogalikega katsetama, äkki söövad.

    ReplyDelete
  19. Kuidas jalad vananedes kõvanevad? Mis seal kõvaks läheb? :) Tselluliiti tuleb aina juurde, kuid see ei ole ju kõva. Mida vanemaks, seda enam vajame ka lihastreeningut, sest lihased kärbuvad. Ka kaduv lihas ei saa põhjustada jäseme kõvastumist. Veenilaiendid- poolpehmed. Koolnukangestus? See juba on kõva.

    ReplyDelete
  20. Kõvu jalgu saab ravida pediküüri ja scholl kannakreemiga aga millega kõva pead ravida, seda ma ei tea.

    ReplyDelete
  21. nuiaga pähe või pea maha.
    nii et siis ikka jalaba, mitte terve jäse.

    ReplyDelete