Monday, November 28, 2011

Hardo Aasmäe, tagurlik kodanlane


Hardo Aasmäe, entsüklopeediliste teadmistega inimene ja “visionäär”, on Eesti ajakirjanduse go-to guy, arvamusliider juhuks, kui mingi üleskerkinud teema vajab käsitlemist. Ta on “vabamõtleja”, seistes näiliselt kõrgemal poliitilisest lehmakauplemisest. Lisaks sellele näeb ta välja mõmmilik-vanaisalik ja tundub sõbralikuna, justkui tark patriarh, rahvamees (seda muljet tugevdab ka tema lumivalge juuksepahmakas). Aasmäe teab palju ajaloost, olles lugenud hunnikute viisi raamatuid. Ta kuulub peale Tarkade Klubi ka Rooma Klubisse.

Rooma Klubi on mõttekoda, mille liikmeteks on ka Mihhail Gorbatšov ja Hollandi kuninganna Beatrix. Selle organisatsiooni pakutavad lahendused on enamjaolt hägused, igasuguste trikkidega välditakse klassivõitluse primaarset tähendust ajaloos, kuskil ei mainita Karl Marxi. Selle asemel aetakse üldiselt neoliberalistlikku ja udust jama “uuest teest maailma arengus” jms. Rooma Klubi on “mõttetalgute keskkond ning uurimiskeskus, mis keskendub loovusele ja algatusvõimele”, “grupp teadlasi, ökonoomikuid, majandusinimesi, kõrgetasemelisi avaliku sektori töötajaid, valitsusjuhte ja endisi valitsusjuhte üle maailma”. Nagu Bob Dylan laulis: “You don’t need a weatherman to know which way the wind blows” – Rooma Klubi pole kindlasti tööliste sõber, kuid samas pole see ka padureaktsiooniline.

Puhtempiiriliselt on Hardo Aasmäega kõik enam-vähem korras. Ta teab hämmastavalt palju fakte. Küsimus on selles, kuidas ta neid fakte tõlgendab, millise maailmavaate ta nendest loob. Uurides seda tõlgendavat aspekti, lugedes Hardo Aasmäe sõnavõtte ja intervjuusid, tema arvamusi maailma asjadest, avaldub ilmekalt tema järjekindel ja süstemaatiliselt tagurlik ideoloogia. Sõbralikult mõmmilt maski maha rebides tuleb ilmsiks reaktsioonilisusest kisendav mustasajaline konservatiiv, kes oma värvikamatel hetkedel läheneb krüptofašismile.

Aasmäe ja kapitalism

Hardo Aasmäe on öelnud: “Kapitalismi tänasel mudelil tundub olevat võhm väljas. See on vedanud inimkonda väga hästi kolmsada aastat. See on elujõuline vaid tarbimise kasvu tingimustes, aga jõukas maailm, mis on olnud selle eesotsas, ei suuda rohkem tarbida.” Ta jätkab: “Kõige tipp on õhu müük ehk süsihappegaasikaubandus, kus kaupa õigupoolest polegi. Tarbimist mõeldakse üha rohkem välja. See on kapitalismi mudeli lõpu algus. Üleminek uuele mudelile võib kesta ehk sada aastat.”

Aasmäe kriitika on näiliselt progressiivne, ta selgitab kapitalismile omast pidevat akumulatsiooni ja turgude otsimist, uute vajaduste väljamõtlemist. Kas sellest võiks järeldada, et Hardo Aasmäe tahab kapitalismi asendada millegi sotsialismilaadsega, isegi kui see tuleks ilma revolutsioonita, “saja aasta jooksul”? Vastus on ei: “Aasmäe hinnangul praegu täiustatakse kapitalismi aurumasinat, kuigi tegelikult oleks vaja mõelda kapitalismi reaktiivmootori peale” (minu kaldkiri).

Seega, kapitalismi huku asemel, rõhutute vabanemise asemel kurnavast oravarattast sotsialismi kaudu, propageerib Hardo Aasmäe “Kapitalismi 2.0″: uut, tehnoloogilisemat, säästlikumat kapitalismi – kimäärlikku Inimnäolist Kapitalismi, mida on aja jooksul otsitud ja otsitakse edasi kui Püha Graali, kuid mis de facto tähendab reformeeritud kapitalismi. Siin avaldub tema idealistlik naiivsus. Aasmäe oma ühiskonnateadusliku haridusega peaks teadma, et kapitalismi seadused sõidavad teerullina üle igasugustest “planeeritud uuendustest”, kõiksugu mõttekodade ja Rooma Klubide ilusatest lahendustest. Kapitalismi seadused eiravad reformistlikke suunamispüüdlusi sama jultunult, nagu antagonistlik lõvi eirab taltsutajat, või nagu autobuss filmist “Kiirus” eirab liiklusreegleid. Niisamuti kui too autobuss, sõidab kapitalism – juhul, kui seda vägivaldselt ei kukutata – hiiglakiirusega kokkupõrke suunas, ja sel puhul ei õnnestu idealistlikel Keanu Reeves’idel bussi enne õnnetust reisijatest evakueerida.


Kapitalistliku reaktiivmootori suunas

Tee selle “uue mudeli” juurde saab olema okkaline. Siin on Hardo Aasmäe nõus Angela Merkeli, Jürgen Ligi ja teiste neoliberaalidega: “me kõik” (ehk siis peamiselt töölised) peame kannatama kärpeid ja alanevaid elustandardeid. Hüvasti heaoluühiskond! Pensionäridel tuleb unustada oma “kõrged ootused” ja töötada kuni surmani, kokkukukkumiseni Maxima lihaletis. Sest selline on karm reaalsus, pole midagi teha.

Hardo Aasmäe ideoloogia avaldub sümptomaatiliselt ühe küsimuse vastuses ajakirjanikule:
Ajakirjanik: “Kust on tekkinud, ja Vene teadlaste arvates puhkeb peagi lausa õitsele, maailma uus panganduskriis?
Aasmäe: “Eks siingi ole oma süü just nende abivajajate arvu suurenemises. Kõrgelt arenenud riikides on tegemist vana majandusmudeli säilitamise agooniaga, kus ei taheta vanast elustandardist loobuda. Seda ei saavuta aga muidu, kui uue raha laenamisega. Nii ongi minu arvates pool maailma, suur osa keskklassist ehk kuldsest miljardist, elanud üle jõu, isegi USA.

Siin, selles väga tähtsas küsimuses, on ta kas halvasti informeeritud või – mis on tõenäolisem – teadlikult valelik ja hämav. Siin hakkab tema meeldiv rahvalik mask maha tulema ja selle alt avalduma jõhker klassipositsioon. Kas Hardo Aasmäe, tuntud mälumängija, suur lugeja ja faktide sõber, on arvesse võtnud neid statistilisi fakte: sel aastal hindas Maailma Jõukuse Raport, et 2010. aastal kontrollis 103 000 inimest 36,1% maailma rikkusest (võrreldes 35,5 protsendiga 2009. aastal). Inimeste arv USAs, kellel oli investeerida rohkem kui miljon dollarit, tõusis 8,3 % võrreldes aastaga 2009. Globaalne miljonäride ja miljardäride raha hulk suurenes 9,7% – 42,7 triljoni dollarini. Tendentsid rikkuse kontsentreerumise suunas toimuvad igal pool maailmas. Need numbrid, need faktid näitavad selgelt, et me pole “kõik ühes paadis”; ei – kapitalistid on luksuskaatrites, rüüpavad šampanjat ja irvitavad tööliste katsete üle hoida veepinnal armetuid parvekesi. Süüdistada keskklassi ja abivajajaid “üle jõu elamises” ja kriisi tekitamises on silmakirjalikkuse tipp!

Kas hr. Aasmäel kui “visionääril” on välja pakkuda viis, kuidas seda hiiglaslikku rahahulka – mis on saavutatud tööliste suurenenud ekspluateerimise ja finantsspekulatsioonide arvelt – veidigi ümber jagada, kuidas seda meeletut ebavõrdsust natukegi vähendada, selle asemel, et süüdistada pensionäre ja teisi kapitalismi kriisi ohvreid?

Ei, selle puhul kõlab temalt tähenduslik vaikus.


Maaslamaja löömine

Hardo Aasmäe neoliberalistlikud lahendused kriisile käivad käsikäes tema spenglerliku pessimismi ja poliitiliselt korrektse, kultuuripõhise, ajakirjanduse poolt aktsepteeritava rassismiga (millest tuleneb universalismi ja eri kultuuride kooseksisteerimise väidetav võimatus). Tema “multi-kulti” ja immigratsiooni vastased banaalsed tiraadid ei erine põhiolemuselt massimõrvar Breiviku omadest. Samuti on Aasmäed selgelt mõjutanud neokonservatism ja Samuel Huntingtoni tsivilisatsioonide kokkupõrke jaburus, mis väljenduvad näiteks islami orientalistlik-essentsialistlikus käsitluses. Nendes hoiakutes sarnaneb ta teiste “tavaliste kahtlusalustega”, kellest tuntuim on Eesti filisterluse dojään, wannabe-Napoleon Mart Helme.

Süstemaatiliselt ja kiuslikult lajatab Hardo Aasmäe ajakirjanduses hoope prekariaadi, vähemuste, kõige vähem kindlal alusel olevate ja enimhaavatavate ühiskonnakihtide pihta: olgu nad mustlased, “siestat pidavad” lõunaeurooplased, geid, immigrandid, Eesti venelased jne. Seda tehes puhub ta aina lõkkele väikekodanluse hulgas niigi hõõguvat viha nende vastu, jättes tegelikud süüdlased (praegusel juhul finantskapitalistid) rahule. Aasmäe argumendid on pakendatud respektaablisse, “tavamõistuslikku” paberisse, nii et tema “käed jäävad puhtaks”; ta tegeleb osavalt reaktsionäärliku koeravile puhumisega, varjudes Targa, Kontemplatiivse Vanamehe rolli taha. Selle asemel, et ühiskondliku arvamusliidrina seista vastu kriisiaegadele omasele hiilivale fašismile ja kasvavale ksenofoobiale, valab Hardo Aasmäe äärmise vastutustundetusega hoopis õli tulle!

40 comments:

  1. raiko uus post, kas lasete selle üles?
    kas hakkab kooruma kohtukeiss za/um versus hardo aasmäe?
    kas lõpuks ometi astub tagasihoidlik noorte kultuuriinimeste blogi vastu suurtele ja vägevaltele?
    ???
    sest see liiga tagasi ennast ei hoidnud

    see on ülal nüüd.

    saepost
    muud ma ei ütle

    see on väga hea post

    absoluutselt
    jõhkralt julge

    17:59
    ta on vasakpoolne meie kõigi eest: (

    see noormees vist hakkabki mingit poliitikat tegema, st, juba teeb

    väga väga hea

    ma kopin selle siit kohe sinna kommentaariks
    Vestluse jutuajamise lõpp
    (MLsen ja MLJun vestlus sekund tagasi)

    ReplyDelete
  2. Tänan kiitvate sõnade eest. On, mida kritiseerida.

    ReplyDelete
  3. Muide, kuulates esimese, Immortal Technique'i artikli puhul tundide viisi tema muusikat, andis see tohutut inspiratsiooni ja muutis seega ka praegust artiklit teravamaks.

    ReplyDelete
  4. Hea artikkel, mõnus lugemine! Kirjatükk lausa kutsub mõtlema, arutlema...


    “Aasmäe hinnangul praegu täiustatakse kapitalismi aurumasinat, kuigi tegelikult oleks vaja mõelda kapitalismi reaktiivmootori peale”.
    ---
    Sinu viidatud ERR artikli autor Marek Kuul paneb ise vunki natuke juurde. Uudise aluseks olevas Kuku saates Tegelikkuse KesKuse reaktiivmootorit ei mainita, öeldakse vaid, et auruveduri asemel tuleks kasutada "elektri või ... teist tüüpi mootorit". Just! Miks mitte sotsiaalne mootor! Ka Hardo Aasmäe muud väited selles saates ei toeta kuidagi "reaktiivmootori" teooriat. Aga kindlasti on palju neid, kes üritavad meisterdada sellist mootorit. Sinu vastuväited sellisele teguviisile on nauditav lugemine!



    Aasmäe "Eks siingi ole oma süü just nende abivajajate arvu suurenemises. ... . Seda ei saavuta aga muidu, kui uue raha laenamisega. Nii ongi minu arvates pool maailma, suur osa keskklassist ehk kuldsest miljardist, elanud üle jõu, isegi USA."
    ---
    Selles vastuses rõhutab Aasmäe just seda laenamise, üle jõu elamise poolt. Sinu vastuväide sellele on jõukuse järjest ebavõrdsemast jaotumisest on pigem nagu täiendus Aasmäele, tood välja ka kapitalistliku mündi kolmanda poole.



    Süstemaatiliselt ja kiuslikult lajatab Hardo Aasmäe ajakirjanduses hoope prekariaadi, vähemuste, kõige vähem kindlal alusel olevate ja enimhaavatavate ühiskonnakihtide pihta: olgu nad mustlased, “siestat pidavad” lõunaeurooplased, geid, immigrandid, Eesti venelased jne.
    ---
    Nendes "hoope jagavates" artiklitel on tõesti ksenofoobiline maik man. Samas, ei tasuks alahinnata Delfi, Õhtulehe ja Ekspressi oskust autorilt/intervjueeritavalt "vajalikku" teksti kätte saada.



    Igatahes, seda artiklit oli fun lugeda, jõudu!

    ReplyDelete
  5. ""Aasmäe "Eks siingi ole oma süü just nende abivajajate arvu suurenemises. ... . Seda ei saavuta aga muidu, kui uue raha laenamisega. Nii ongi minu arvates pool maailma, suur osa keskklassist ehk kuldsest miljardist, elanud üle jõu, isegi USA."
    ---
    Selles vastuses rõhutab Aasmäe just seda laenamise, üle jõu elamise poolt. Sinu vastuväide sellele on jõukuse järjest ebavõrdsemast jaotumisest on pigem nagu täiendus Aasmäele, tood välja ka kapitalistliku mündi kolmanda poole.""

    Föderaalne laenamine suurenes tunduvalt Bushi maksukärbete tõttu rikastele. USA maksusüsteemi saab muuta tunduvamalt progressiivsemaks ja sellega leevendada surnud ringi.

    ReplyDelete
  6. Eraisikute ja ettevõtete laenudega on küsimus: kas süüdistada "narkomaane" (laenuvõtjaid) või "diilereid" (laenuandjaid, panku), kes pakkusid "pulbrit" peaaegu tasuta. Siin näen laenuvõtjaid ohvritena, hoolimata individualiseerivast ja ebadialektilisest väitest, et nad "tegid otsuse ise".

    ReplyDelete
  7. "Ka Hardo Aasmäe muud väited selles saates ei toeta kuidagi "reaktiivmootori" teooriat."

    Hardo Aasmäe ei-tea-mitmendas artiklis: "Kuna tarbimise kasvule toetuva kapitalismi võimalused näivad ammenduvat, on tulemas uus kapitalism."

    http://www.ekspress.ee/news/paevauudised/eestiuudised/hardo-aasmae-ara-nuta-jaapani-parast.d?id=42224801

    Maailma mastaabis on kaks võimalust - kas on kapitalism või või ei ole kapitalismi: viimasel juhul oleks kapitalismi asemel fundamentaalselt teistsugune süsteem. "Sotsiaalse mootoriga" kapitalism on oksüümoron.

    ReplyDelete
  8. Vastan homme siinsamas avalikkuse küsimustele ja kriitikale - kui seda peaks tulema - selle artikli kohta, kuna praegu lähen magama.

    ReplyDelete
  9. Kena tekst. Eesmärgipärane käsitlus probleemist, millele kellegi - siinkohal Aasmäe - nägu on emotsionaalseks poksikotiks külge riputatud. Lugejal on põnevam, hoiab asju isiklikul tasandil, ei aurustu liialt teooriasse. Isklik rünnak jätab tihti ka autorist vaprama mulje. Siingi jätab. Alati lühiformaadis parem, kui tuuleveskitega teoreetilist vestlust pidada.

    Kuid. Mul on sulle sofistika seisukohalt üks pikk küsimus, mis algab nii: kas sulle on moraalselt vastuvõetamatu vastase kombel oma ideoloogilise seisukoha teoreetilist osa retoorilise sümpaatia huvides pehmendada? Tunnistaksid sa näiteks, trükimeedias või muus massimeedias oleks see sõnavõtt

    1) üldse mõeldav
    2) kui ilmunud siis ka tagajärjekam

    kui puhastaksid teksti eelnevalt sõnavarast, mis antud publikule liialt kaasmaalaste ja mõne puhul ka endi sundasumisele saatmist sama sõnavaraga õigustas? Mõistagi ei kutsu ma siin üles ajalooakrobaatikale, tõesti, ärme mine sinna, minevikus on kõik surnud, ilus ja inetu ühtemoodi, küsimus on hoopis autori hääles. Mõni muidugi ei olegi andekaks manipulaatoriks loodud, aga pidagem siiski silmas: manipulatsioon ei ole siinkohal ebamoraalne sõna, valetamine või hämamine, see on sõnastus ja selle tekitatav emotsionaalne reaktsioon. Vaata ka: luule manipuleerib, ilukirjandus manipuleerib.

    Lisaks on marksism minu äranägemise järgi teadus, tema sõnavara teaduslik. Seda kasutades koondad suuri ja keerulisi nähtusi liitsõnadeks, terminiteks. Teed lugeja eest mingi osa tööd ära. Seda tööd võib sinu valitud termin teha hästi - me ei pea iga kord kümme tuhat sõna kirjutama, et iseenesestmõistetavatest asjadest rääkida - aga samas võib termin jääda ka lihtsalt arusaamatuks, kui lugeja pole sellega tutvunud, või mis veel halvem, eelarvamused moonutavad lugeja jaoks sõna tähendust.

    Näiteks on Eestis sinu jaoks arusaadavatel põhjustel hulk inimesi, keda sina käsitled "töölisklassina". Isiklikult ei näe ma nende inimeste antud rühma kuulmisele tõsiseid vastuväiteid, kuid paljud neist ise ennast sellisena ei kästitle. Kas on siis vajalik alustada oma sõda parema maailma nimel semantika lahinguväljal, pealegi veel sellisel, kust alustad kaotaja positsioonilt? Kumba sa tahad muuta, kas tegelikkust või marksistiliku teoora ning marksistlik-leninistlike sofistikanõksude asetust selles tegelikkuses?

    Oled sa päris kindel, et sinu senine valik ei tulene sinu enda emotsionaalsest sidemest antud sõnavaraga, väljenditega? Kui räägiksime ainult ilukirjandusest, ütleksin "lase käia", aga kui perioodikast, siis mitte. Perioodika peab täitma eesmärki ja selle eesmärgi täitmise eest peab hoolitsema ka lühikeses, mitte ainullt messiaanlik-ajaloolises plaanis, kus „lõpuks võime niikuinii“ jms. Usun minagi, et äärmusvasakpoolne meelestatus oma vaimult ning suur osa marksistlikku majandusteooriat sobib tänasesse päeva. Sellel on siin veel palju ära teha. Nüüd, üle pika aja, võib isegi öelda, et see on "hipp". Räige marksistlik-leninistliku eneseväljenduse aga jätaksin sellesse päeva, kui olen otsustanud inimvihkajaliku nihilismi kasuks ja tahan lihtsalt kaasmaalastele ajju nikkuda.

    Esteetiliselt ma muidugi hindan seda, kuidas sa oma asja teed, ega nõustu pärast järelemõtlemist ka SN seisukohaga, et see jätab "keskkooli" mulje. (Loodan, et ta tuleb seda siia laiendama). Mina pröökasin küll "RELEASE THE KRAKEN!" kui väljasurnuks peetud liik Lazaruse kombel naases. Vägev oli vaadata, veekogud lahknesid.

    Toimetuse seisukohalt ma pooldan. Aegajalt võiks Kraakenile kohalikus veekogus möllamiseks ruumi teha küll. Nii kord kahe kuu tagant? Oleks vastuvõetamatu, kui nii tulisel arvamusel puuduks selles keeles poodium. Eriti kui ta on suurest osast siingi avaldatavast elavam ja läbimõeldum, näiteks sinnamaani, kus käiku on lastud ka minu poolt nii palavalt armastatud vahepealkirjad.

    ReplyDelete
  10. Lõpetuseks paljastan, et mina ei teadnud eluaastani 19, mida tähendab sõna "kodanlane". Ortodokslik marksist või mitte, ma ei näe sind ju tegelikult Mao Zedongi punane raamat käes noorsoole tänavail poliitharidust andmast, ega ju?

    Ega ju?

    PS Hardo Ässmäast. Tema kaitsmist sinu esitatud süüdistustele ei näe ma küll kellegilt tulemas.

    PPS Pakun sulle poolenisti naljaga, poolenisti siiralt välja perioodiliselt – piisavalt „perioodiliselt“, et me endale kogu maailma sitta kaela ei tõmbaks – avalduva artiklite seeria „Tuntud arvamusliider, tagurlik kodanlane“, kus ortodokslik marksist süstemaatiliselt hävitab kohalikke go-to-guysid.

    ReplyDelete
  11. Fuck, fuck-fuck-fuck, KELLELTKI tulemas. Fuck.

    ReplyDelete
  12. Check out the cyclopean titanium balls on the new guy, bravo my man, bravo!

    ReplyDelete
  13. A propos: võib-olla peaks toimetus "igaks juhuks" kantsulgudesse lisama, et "me ei süüdista HA-d massimõrva propageerimises". Ütlen seda, advokaadimüts peas.

    ReplyDelete
  14. See viimane ei saa olla midagi muud, kui Arksi kommentaar. Keegi muu ei ütleks "küklooplikud titaaniummunandid". Kas keegi teine ütleks nii? Ei!

    ReplyDelete
  15. "Kuid. Mul on sulle sofistika seisukohalt üks pikk küsimus, mis algab nii: kas sulle on moraalselt vastuvõetamatu vastase kombel oma ideoloogilise seisukoha teoreetilist osa retoorilise sümpaatia huvides pehmendada? Tunnistaksid sa näiteks, trükimeedias või muus massimeedias oleks see sõnavõtt

    1) üldse mõeldav
    2) kui ilmunud siis ka tagajärjekam"

    Jah, sõnu saab ka pehmendada ja minna nüansirikkamaks, säilitades põhimõtted.

    "kui puhastaksid teksti eelnevalt sõnavarast, mis antud publikule liialt kaasmaalaste ja mõne puhul ka endi sundasumisele saatmist sama sõnavaraga õigustas?"

    Teatud piirini küll. Olen ka stalinismi ja Nõukogude riigikapitalismi suur vaenlane.

    Artikli eesmärk oli "vitsa teises suunas painutada" ja anda avalikkusele doos revolutsioonilist sotsialismi. Selles mõttes oli see jah konjunktuurne.

    ReplyDelete
  16. Eesti kontekstis pole taktikaliseks eesmärgiks, päevaülesandeks muidugi mingi kohene revolutsioon, vaid suurem demokratiseerumine. Kuid tõmban kohe alguses (minu kaldkiri) joone enda ja nende vahele, kes kaovad JÄÄDAVALT sotsiaaldemokraatliku partei konsensuslikku sügavikku, ja selle asemel, et ise muuta süsteemi, muudab süsteem neid.

    ReplyDelete
  17. Raiko! Müts maha taaskord Sinu passionaarsuse ees! Ei ole kahtlust, et HA on kas teadlikult või naiivsest ignorantsusest rahvusvahelise finantskliki ohtlik advokaat. Ei ole ka kahtlust, et see klikk on täna niisama ohtlik kui alati kuigi varjub keerukamalt ja alatumalt. Ent miks jääda paljastustes poolele teele pidama? On ju teada, kui suurt osa varadest kontrollib pisike bande. Aga millisest rahvusest on suurem osa sellest bandest? Me teame, et maailma valitseb Goldman Sachs aga kes valitseb Goldman Sachsi? Kas see saab tõesti olla juhus, et lõviosa maailma rikkusest on juhuslikult väljavalitute käes? Kas on võimalik, et Raiko seda ei näe või ei jätku tas julgust oma tões lõpuni minna? Sellisel juhul ei ole see ju vabastav, kirgas tõde vaid hämar ja ohtlik sabotaazh, mis juhib radikaalsust teeseldes tähelepanu eemale tegelikult olukorralt! Raiko, kutsun üles minema tões lõpuni ja ulatan sel teel enda abikäe! Koos muudame ZA/UMi tõe instrumendiks. Sina ütled sotsiaal, mina täiendan natsionaal.

    ReplyDelete
  18. CK:

    http://www.youtube.com/watch?v=rj7iRwzX-A0

    ReplyDelete
  19. Kas Sa eitad, et Goldman Sachs on maailma mõjukaim asutus?
    Kas Sa eitad, et IMF, mis peaks seisma rahvusvaheliste huvide eest on tegelikult finantskliki käpik?
    Kas eitad, et ohtlik osa IMFi funktsionäridest on GSi taustaga?
    Kas eitad, et EFSFi tegelik eesmärk on maksta lihtrahva rahaga kinni pankurite kasiinokahjumid?
    Kas eitad, et enamik GSi, IMFi, rahvusvahelise finantskapitali liidritest on ühe kindla etnilise taustaga?

    ReplyDelete
  20. CK: "Etnilisele taustale" keskendumine on täiesti vale. Ei teadnudki, et sul antisemiitlikud vaated on...

    ReplyDelete
  21. Iroonia ja skepsis lihtsalt ei saa ühegi aate kaaslaseks olla. Need olla pealegi nõrkade alatud relvad. Näiteks naise relv mehe vastu.

    ReplyDelete
  22. Ainult pime saab ignoreerida etnilist tausta. Rebi oma silmadelt kae või tee seda mul.

    Näita, et niidid ei jookse ühte kohta kokku!
    Tõesta, et tegu ei ole alatu ja süsteemse kuid varjatud repressiooniga!
    Kinnita, et kuigi ei ole juhus, et 103 000 inimest kontrollib 36,1% maailma rikkusest on juhus, et enamik neist on semiitliku fooniga?!

    * ZA/UM. Teel juhtivaks natsionalistlikuks blogiks. Teel rahva tahte erakonnaks. Teel tegelikule revolutsioonile. Raiko, mina ja sina, me istume Bussis nimega "Kiirus". Ja spidomeeterosuti liigub vasakult paremale*

    ReplyDelete
  23. CK, ma ei viitsi osaleda su vainovahinglikes špiilides.

    ReplyDelete
  24. Ok, ma ei viitsi enam. Iseenesest täiesti pandav strateegia vasakradikaalse mula vastu. Kui teisel pool lauda on tunnelvisiooniga ideoloogilisest raevust pakatav oponent, on suht mõttetu hakata talle selgitama, et asjad ei ole päris nii primitiivsed. Tuleb hakata vastu ajama veel kitsamat, veel lollimat, veel vihasemat jura. Meigib senssi, sest samad mõttekäigud, mis toovad meid Raiko maailmavaateni viivad täiesti lõdvalt edasi kirjeldatud primitiivsesse antisemitismi. Üks vihkamise sitt kõik. Artikkel oli suht kusine IMO. Esimene osa sellest sobiks pigem Inno ja Irja pärusmaale ja ülejäänu sinna Madissoni kanti. Ei saa aru, miks Martin ja RK teevad ponnistusi selle kommenteerimiseks. Why don't we stick to the deal, et saagi enam käima ei tõmba ja hoiame fookuse originaalsema? Igale viimaselegi kui lugejale on juba selge, et Raiko on kommu ja CK on Ansip. Ei ole nagu põhjust neid trumme enam taguda.

    ReplyDelete
  25. Nüüd võiks paar postitust midagi ilusat avaldada, et peale seda saaks Tuusik 2 (mis on ilus asi ja inimkonna suur võit) kuulutuse välja panna.

    ReplyDelete
  26. Minul, kui RK ikkagi kaasas, tekkis lihtsalt väga google translate'i tunne (kui unreconstructed communist valik olemas oleks). Jäik, kauge, programmeeritud; ette teada sildid, tõrjumised, võrdlused. 'Nii on ja kõik'. Isiklikult ma ei näe, kuidas see tekst kedagi veenaks, kuhugi jõuaks, midagi muudaks, mitte praeguses maailmas. Oleks ju võinud mingit raamistikku avada, kahjuks ta (seekord) ainult sulges. Ja tuletas meelde, miks keegi enam igasuguseid sotsialistlikke žurnaale ei loe.

    Mitte et ma arvan, et Hardo Aasmäed ei peaks peksma - muidugi peaks -, minu jaoks ei saanud ükski löök lihtsalt pihta. Suund oli nagu õige, energiat nagu oli, aga sisu jäi puudu. Selleks oleks vist vaja konkreetset vaenlast ja keskkonda rohkem mõista ja kirjeldada, mitte lihtsalt kasutada teda puidust plokina, kelle peal oma õpitud tehnikat demonstreerida. Harjutamiseks ehk toimib, artiklina lõppes enne kui ta oli alanud.

    ReplyDelete
  27. Tänan kriitika eest, Siim. Püüan edaspidi võtta arvesse. Muide, on väga palju sotsialistlikke ajakirju, mis on küllaltki avatud raamistikuga ja hämmastavalt põhjalikud:

    www.isj.org.uk , Monthly Review, New Left Review jt.

    ReplyDelete
  28. Monthly Review peletas mind kunagi eemale, aga NLR on mõnus jah.

    ReplyDelete
  29. Muide, NLRi 2007-2010 aasta artiklid, mis muidu nõuaksid raha väljakäimist, on tasuta saadaval allalaadimiseks sellel lehel:

    http://ifile.it/fnawct1

    Soovitan soojalt.

    ReplyDelete
  30. Eelnevalt mainitud ajakirjad on ingliskeelsed. Need, kes valdavad saksa, prantsuse, hispaania vms keelt, võiksid tuua ka vastavaid näiteid - üldiseks hüvanguks.

    ReplyDelete
  31. See jutt on sea pask.

    ReplyDelete
  32. Pigshit with cyclopean titanium balls more like

    ReplyDelete
  33. Fuck that shit. Ma olen sellest kuradi saest liiga traumeeritud, et edasi ratsutada. Have fun y'all.

    ReplyDelete
  34. Minu arvates on see meeliülendaval viisil kirjutatud artikkel. Ja Za-Um on ka see koht, kust võib kõike oodata, ja mida sa kunagi täpselt ei tea, kuidas võtta. Veel, minu arvates on see artikkel selline "lööme Aasmäed tema enda relvaga" ning seda tuleks kah vahepeal teha. Miks liberaalne lahmimine kõlbab avaldada, aga markistlik mitte?

    Veel, ma arvan, et seesugune sõnavalik kaotab oma teravuse ainult siis, kui neid sõnu kasutada - tänu sellele artiklile äkki saab mõni juba 16-aastaselt teada sõna "kodanlane", jälle kasulik, kui mitte muuks, siis ilukirjanduse kirjutamiseks.

    ReplyDelete
  35. Ah jaa, ei ole tarvis lähtuda eelduselt, et see artikkel on üldse kellegi veenmiseks ette nähtud :)

    ReplyDelete
  36. Peab mainima, et NSVL ajal olid artiklid lehtedes täpselt sama stiiliga. Rikkust sellele ei järgnenud.

    ReplyDelete
  37. Kingitud tekst hällipäeva puhul mainitule. TEGI TALLE PALJU NALJA JA SIIS TEGI TAKKATRAAVI KURVAKS. Nali oli eelmarksistlikus, kurvus postmordernistlikus. ELIK - ausa kommunistina (tsiteerit hällipäevlast) ei saa sellisele jamale kuidagi alla kirjutada.

    ReplyDelete
  38. Minu jaoks kaotas Hardo Aasmäe oma viimase arunatukese saates "Vabariigi kodanikud" (29.11.11), kus ta täiesti tõsimeeli soovitas ehitada EKA KUMU peale (al. 19.min http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=123199 ). "Teeks sellise hübriidi, allkorrusel on diiirektor, üleval rektor." Kõik vestlusringis osalejad kuulavad suu ammuli ja Aarne Rannamäegi laseb Hardol rahulikult sellist iba ajada.

    ReplyDelete