Wednesday, November 16, 2011

Where's my fucking money, Andy?

d  
E. Zola "Germinal"
"Asjad ei ole veel kahjuks makse koha pealt liikuma hakanud. Mõistan, et Teil on palju tegemist ja inimesed ilma peal laiali, sellepärast meenutangi. Ette tänades, Robert."

"Tere jälle! Kuu keskpaik käes ja arvelduskonto numbritki pole veel küsitud. Halvaendeline, kõhe lausa. Ei tea, kas jõuludekski laekub... Jubedusvärinatega, Robert."

"Käisin läbi, kirjutasin lepingule allkirja alla. Kaks nädalat tagasi. Sander"

"It's the Wednesday of the next week, the money still hasn't come over. They're about to cut the internet from overdue bills and I have to steal food from my friends. What is going on? All the best, Sander"


"Täna on esimene märts. Raha ei ole siiani laekunud. Vastupidi, nädalajagu tagasi röövis Büroo minu arvelt veel kakskümmend viis eurot. Kas Büroo kavatseb ka need tagasi anda, või jätab Büroo selle endale? Kas tegemist on sellega, kuidas “algset nõuet ei saa muuta ega tagasi võtta” või “peatamatu protsessiga?” Tsiteerides kuulsat saksa post-industrial ansamblit Einstürzende Neubauten, kui nad oma mänedžeri käest raha ootasid: “Where’s my fucking money, Andy? I need my fucking money now!” Lugupidamisega, Ruudu."

"Kas on teada, millal veebruari rahad võiksid laekuda? Veebruarist on juba päris palju aega möödas ning, nagu eelmisel nädalal kirjutasin, oleks mul seda raha juba tõesti hädasti tarvis. Kui hetkel on raskusi kogu summa ülekandmisega, siis minu poolest võib seda kas või kahes osas teha. Aitäh. Helen."

"Kas on teada, millal on lootus veebruari raha kätte saada? Arvestasin selle summa laekumisega juba mõne aja eest ning mul on seda juba tõesti väga vaja. Kirjutasin eile sel teemal ka Mariale, aga ei ole mingit vastust saanud (ning ka ülekannet ei ole toimunud)."

"Kirjutan jälle oma veebruari töötasu pärast. Nimelt pole ma seda siiamaani kätte saanud :( Jäi ju ometi jutt, et kindlasti eelmisel nädalal! Täna on aga juba kolmapäev. Ma olen tõlked alati õigeaegselt ära saatnud, seetõttu ootaksin ka tasu osas lubatud tähtaegadest kinnipidamist. Arve sai saadetud juba ligi kaks kuud tagasi ja ma olen juba kaks nädalat pidevalt palunud selle maksega kiirustada. Loodan väga, et ülekanne saab tehtud veel tänase tööpäeva jooksul. Ma olen juba üsna tüdinud iga poole tunni tagant internetipanka sisse logimast."

"Paraku ei saa ma uut tõlget vastu võtta, kuna pole siiamaani kätte saanud veebruari töötasu, mis pidi lubaduste kohaselt laekuma kindlasti eelmise nädala jooksul. Kui ülekanne saab tänase päeva jooksul tehtud, siis võin tõlke enda peale võtta. Helen."

"Hei! Meeldetuletus: ootan oma teenitud töötasu arvele 10022402256006 LUIGA MARTIN. See oleks mõnus. Kuu aega ilmumisest tiksub ka kohe täis ja nii. Parimatega, Martin Luiga."

Luiga / 20 Oct / to Lauri: "Mu töötasu ei ole ikka veel üle. See on väga inetu. Ega te ei taha mulle raamatupidamise kontakti anda? Liberaalne ühiskond põhineb usaldusel, eksole. Viisakalt müümine, viisakalt ostmine, inimesed peavad oma lepingutest kinni.Selline rahaga venitamine põhjendusel, et vahel läheb natuke rohkem aega on sarnane asi, nagu ma kirjutaks teile, et tegelikult ma tahan veel kümmet eurot, sest mul läheb vahel natuke rohkem vaja. Samuti peaks kuu aega pärast raamatu väljaandmist olema täiesti piisav aeg raamatupidamist joonde ajada. Kui ma oma pilte sama kaua lõikaks, kui teie raha maksate, poleks raamat ikka veel saanud trükki minna. ML."

"Lauri, see raha ei ole IKKA VEEL üle. Senikaua, kuni sa annad mulle mõne järgmise inimese, kellele närvidele käia, käin ma sulle närvidele. Kui vaja on, siis ma tulen mingi päev kontorisse kohale, ega taha enam ära minna. Vajadusel ma pöördun kuradi töövaidluskomisjoni. Ja kirjutan artikli täis igavat vihkamist. ML."


"Senini ei ole veel õnnestunud. Uus päev, uued võimalused. ML."

24 comments:

  1. Aga tehke lepingud nendega järgmine kord. Siuksed suvalised easy-breezy litsensilepingud, autoriõigused sulle, raha mulle nagu asi ikka käib. Aga kindla maksetähtajaga. Ja siis andke konkreetselt inkassosse kohe kui peale teist meeldetuletust pappi pole üle kantud. Välja tuleks otsida linna kõige rõvedam, kõige maffioossem inkasso. Lihtsalt et neid veits koinida.

    Also: RKga on töös ZAUM-Inkasso kontseptsiooni väljatöötamine

    ReplyDelete
  2. Ei see paberivärk, see ei tööta. Nagu illustreerib ka: "Käisin läbi, kirjutasin lepingule allkirja alla. Kaks nädalat tagasi. Sander"

    Ainult ZA/UM-i inkassoteenus aitaks. ZA/UM INKASSO peaks töötama topelt. Võtma ette olukorra, kus ühelt poolt tahavad Nemad sul neti välja keerata ja teiselt poolt ei anna Nemad sulle tehtud töö eest tasu. Esimene samm peaks olema see, et MA KEERAN SUL ELU VÄLJA RAISK. Hukatakse rändöm Eesti Energia klienditoe töötaja vms. Teine samm on see, et oodatakse, kuni Andy on raha viimaks ära andnud ja siis, alles siis, minnakse talle külla ja saetakse tal kindžalliga pea otsast ära.

    ReplyDelete
  3. Ehk nagu Rocco ütles: "Now it's too late, it's too late to say "no"..."

    ReplyDelete
  4. Ja teiselt poolt: http://www.youtube.com/watch?v=ePyRrb2-fzs

    ReplyDelete
  5. Sekundeerin ZAUM-i inkassoteenusele. Mul ei olnud kahjuks kirju firmadele kuid mul on neid pinu eraisikutele, kellest osadega on ka notariaalne laenuleping. Lisaks on mulle maksmata töötasu+puhkuserahad ilusalongist Batum Absalum (Beaute Absolue), mis mõisteti välja töövaidluskomisjonist, kuid mida mulle sellest hoolimata välja ei makstud.

    ReplyDelete
  6. Muidugi on vahva ketassaega peale lennata ja raevunult päid hekseldama kukkuda, aga prolede häda, eks ole, on see, et neil on vaja oma tööjõudu kellelegi müüa. Kui kõigi tööandjatega heanaaberlikud suhted põhjalikult aia taha saata, ei saa mingeid veebruari rahasid enam kunagi laekuma. Isegi mitte mitmekuulise hilinemisega. Võib ju öelda, et küllap leidub kusagil ka selliseid kapitaliste, kes oma lepingutest päriselt kinni peavad, aga nendega on jälle muud hädad. Võib-olla ei meeldi sulle nende pakutav töö. Võib-olla ei ole sibiauto pesemine, telefonimüük või saekaatri kasutusjuhendi tõlkimine just päris see, millega sa oma päevi tahad sisustada. Võib juhtuda, et kõige vastuvõetavamat tööd pakub just nimelt see kaabakas, kellelt peab iga jumala kord oma väljateenitud raha kuumaksaetud näpitstangidega välja pitsitama. Sa ei taha temaga lõplikult tülli minna, sa tahad lihtsalt, et ta võtaks ennast kokku ja oleks Normaalne.

    ReplyDelete
  7. Sitapea ei maksa oma raha sellepärast et mingi teine sitapea on talle maksed võlgu, või et tal pole seda raha, mis ta sulle lubas. See on surnud ring. Või ei ole nii?

    ReplyDelete
  8. Oleneb sitapeast. Enamik sitapäid, ma oletan, tegutseb siiski mingite rahareservidega, eriti kui tegemist on suuremat laadi ettevõttega. Ma olen üsna veendunud, et suur osa sitapeadest tunneb end jumalana, kui tööliste vigin maa pealt tema kõrvu ulatub kõditama, ja viivitab maksega sulaselgest kurjusest. Või siis täielikust ükskõiksusest alaminimeste kannatuste suhtes. Või oma lõbuks, et näha, kaua ta sellist piiderdamist endale veel lubada saab.

    ReplyDelete
  9. Minu kogemuse järgi on erinevaid sitapäid. Mõni on tõesti põhimõtteline munn. Teostab ennast munnina ja naudib seda. Olen munn, cool. Selline munn on cool.
    Enamike puhul aga arvan, et on asi nii, et väljamaksed on ritta seatud prioriteetide järjekorras ja y'all niggaz olete selle nimekirja põhjas. Way below sideteenuse pakkuja ja waaay below oma huvisid vajadusel kurikaga kaitsvad kandid.

    ReplyDelete
  10. Ma oletan, et sitapea nime avalikustamine kuulub ketassaega pealelendamise kategooriasse, tähendab, rikub suhteid?

    Aga kui siin ei julge, siis tõlkide ja tõlkijate liidu listis võiks ikka selle info välja käia, teised teaksid valmis olla (ja mõtleks mitu korda, kas seda tööd nüüd ikka tasub vastu võtta või mitte).

    ReplyDelete
  11. SitapeaDE. Neid on enamus, neid on palju ja CK jutt et meiesugused on nimekirja põhjas on sedakorda kahjuks täiesti objektiivne. Ka mina olen selle poolt et nimed ja summad ja tähtajad letti aga see tuleb vist sellest et minul poleks kaotada enam midagi, noortel intelligentidel on aga tõepoolest ka edaspidi vaja näruseid tööotsi.

    ReplyDelete
  12. See oleks tegelikult väga psühholoogiliselt soodus jutt, millega välisturule ronida, et kodumaised tööandjad ei osanud maksta ja solvusid kriitika peale. A' ega see ei ole miski mida kõik teha saaksid. Reetmata isamaad, that is.

    ReplyDelete
  13. Me saame seda isamaad täielikult omama, kui kõik ülejäänud on ta ära reetnud.

    ReplyDelete
  14. Kui kõik noored intelligendid teaksid, et vaat sellelt, teiselt ja kolmandalt ei saa näruse tööotsa eest rahagi kätte, siis satuks see, teine ja kolmas lõpuks olukorda, kus jäme ots oleks noorte intelligentide käes, sest palju neid ikka on, kes heategevuse korras närust tööotsa tahavad teha.

    Ma vaatan, et ma kõlan nüüd nagu mingi ametiühinguaktivist. Aga tõlkide-tõlkijate liidus käib selline infovahetus pidevalt, teatud firmadele pannakse märk külge, et ükski normaalne tõlkija neile enam tööd ei teeks.

    Aga välisturule ronimiseks ei ole üldse mingeid põhjendusi vaja.

    ReplyDelete
  15. Žanriliselt meenus hoopis see:

    http://www.youtube.com/watch?v=4W9p_NFm6qk

    ReplyDelete
  16. Selle juures on valesti see, et 1) närused tööotsad on parasjagu haruldased, 2) nendest inimestest, kes sellega kuidagimoodi hakkama saaksid - tõlke, artikli, illustratsiooni, vms - on suhteliselt absoluutne küllus. Kvaliteet ei ole enamasti argument. Tõsta teadlikkuse taset nii palju, et KEEGI ei oleks lollitatav tegema midagi, mille eest raha lubatakse, isegi, kui see õigel ajal kohale ei tule.

    ReplyDelete
  17. Samas kui niimoodi avalikult likersite elamurajoonide mahapõletamist nõuda, võib nende arv varsti kukkuda miinus 138-le. Kutsun üles säästma likersite biotoope, sest enamik neist on meeldivad noored kaunad!

    ReplyDelete
  18. "Hei. Käisin eelmisel nädalal kontoris, maksin raha ka ära aga mida ei ole, on lubatud vaimsed sisendid. On ainult tavalised reklaamid. Vaatan neid siis. Veel ühe nädala."

    "Mis värk on? Ettemaks on tehtud juba kaks kuud tagasi, kas on ka artikleid loota?"

    "Sain niinimetatud kauba kätte. Spirituaalselt on see alla igasuguse arvestuse. Natuke reaalset pingutust ei ole ju selliste summade juures palju tahetud?!"

    "MILLAL ENNAST KOKKU VÕTAME? KAS PEAN TULEMA ATELJEESSE JA KURADI SUL KÕRVAL PASSIMA? LOEN JUBA JURIIDILISI TEKSTE RAISK, SEE EI OLE NALJAKAS"

    "Ootan loomingut. Pikksilmi"

    ReplyDelete
  19. ASJAD EI OLE VEEL VAIMSE KOHA PEALT LIIKUMA HAKANUD

    ReplyDelete
  20. Vaim on Tartu piiri taga kinni.

    ReplyDelete