Saturday, December 17, 2011

Eia Uus: Mida tähendab olla elus (3/6)

ia uus, .
/Eelteadmiseks: tulin otse haiglavoodist Jimi lavalaua peale, olles jäetud ellu./

Uus-romantism. Uus-naiivsus. Uus-lihtsus. Uus-headus. Uus-siirus. Uus mina.

Kui me väikesed olime, ütles Jim, et olen tantsija žiletiteradel. Või klaasikildudel. Siis kõlas see hästi.

Ühel sellisel teral vaakusin ma tükk aega elu ja surma vahel, ning ma-olen-elus ja ma-olen-surnud tunde vahel (:

Praegu: ma olen elus.

Muidugi taandub see armastusele. Ilule.

See on siis, kui sa märkad ja hingad ja õhkad kõike... seda.

Seda, mis on väljas – ja sees.

Kui meri sisendab elujõudu, mitte sisista surmavõimu.

Või vann. Või gaasiahi (:

Või kõrgus.

Sõnad: hindama, väärtustama, imetlema.

LIHTSUS.

/Laulab:/
Homme parem kui eile, päev su pihus kui vesi –
voolab läbi sõrmede ja läinud ta on.


See laul sobis tänasesse kui valatult, ent avalikult laulda tundus mõeldamatu. Sõber ütles, et Eia, see ju ongi elus olemise tunne – sa ületad nii suure hirmu, nii paljude inimeste ees. Tõsi. Tunnen küll.

/Laulab edasi:/
Tähele sa ei pane kilde, mis sinu ümber,
millest kokku saab su soe ja väike maailm.


Paljajalu. Nurmenukud. Murelid. Hommikusöök rõdul. Mannapuder värske maasikamoosiga või pannkoogid õunamoosiga. Eine murul. Õhtune piknik rannal. Lõke. Sõbrad. Koer. Paat. Saar. Mees. Laulupidu. Muusika. Tantsupidu. Laul. Tants. Neoon. Jim. Kärri. Vätta. Udriku. Muha. Muhu. Vanaema. Kohvi piimaga. Suguvõsa. Õnn. Rõõm. Tõstamaa. Lugemine. Kirjutamine. Selgus.

SELGUS.

Paljajalu tantsija murul, liivas, meres.

RAHU.

//
Loe ka:
Birk Rohelend: Mida tähendab olla elus (1/6)
Edvin Aedma: Mida tähendab olla elus (2/6)

4 comments:

  1. kas lõpuks haarab keegi tuletungla, mida seni keegi näinudki pole ja kirjutab antud teemal midagi uut? :@

    ReplyDelete
  2. viimati chekkisin, siis elus olla polnud midagi uut :P

    ReplyDelete