Saturday, December 24, 2011

Jim Ashilevi: Mida tähendab olla elus (4/6)

.
Jim Ashilevi (foto: Jana Solom)
Olla elus tähendab magada ja ärgata. See tähendab olemist ühes maailmas – selleks maailmaks on keha. Ja see tähendab olemist paljudes eripalgelistes, erilõhnalistes maailmades – paikades, mis jäävad unenägude ette ja taha.

Olla elus tähendab olla pidevalt sama inimene, kes on sama vana. Ja näha tagasi vaadates end ühe teise inimesena, kes oli noorem.

Eile öösel lasi pesumasin pesuvee äravoolutorusse. Vannitoapõrandal olevast äravoolusõelast mulksus vett üles. Vaatasin seda. See ei tähendanud eriti midagi. Mitte midagi erilist. Ometi tundsin, et olen endiselt olemas. Et saan olla selle tunnistajaks. Ja et ema sünnitas mu. Ja kusagil on isa. Ja neil on emad ja isad jne. Ja nüüd olen mina siin. Üks elu. Üks minu näoline ja kujuline elu.

Ja siis on need teised lõputud elud. Teised inimesed. Ma kohtun nendega ja saan neile teha väga palju halba ja väga palju head. Ma saan ka kõik tegemata jätta.

Ja vahel sa kohtud teisega ja tema elu siseneb sinusse ja muudab sind tundmatuseni.

Ja sa ärkad järgmine kord üles teisena.

Igavene paigalseis olevikus iseendana, samas pidev muutumine.

Ja siis see surm, mis kuuldavasti ikkagi tuleb.

Mis see on?

Surm on ju ka rohkem nagu jutt.

Olla elus tähendab olla üks värv, kuhu, kui sa avaned, jääbki uusi, teistsuguseid värve sisse voolama. Need segunevad sinus. Sa muutud pidevalt ja vahel tundmatuseni, oskamata pakkudagi, mis värvi sa nüüd oled. Ja kas see on puhas toon või mitte. Ja kas sul on veel võimalus endale meeldida. Ja kas on võimalik, et sa oled kellegi lemmikvärv. Kellegi südame värvi.

Tulge segunege minus. Ja ma palun vabandust kui ma lähen valet värvi.

F-hoone tagahoov, Tallinn 10. juuni 2011

//
Loe ka:
Birk Rohelend: Mida tähendab olla elus (1/6)
Edvin Aedma: Mida tähendab olla elus (2/6)
Eia Uus: Mida tähendab olla elus (3/6) 
Mihkel Kunnus: Mida tähendab olla elus

3 comments:

  1. Vladimir: Say, I am happy.
    Estragon: I am happy.
    Vladimir: So am I.
    Estragon: So am I.
    Vladimir: We are happy.
    Estragon: We are happy.
    Vladimir: :)
    Estragon: :)
    (silence)
    Estragon: What do we do now that we're happy?

    ReplyDelete
  2. Olla iseenda kunstnik, kameeleon eneses, palett kaaskodanike käes.
    Elus olles- pesuvee teekonda jälgides- siiski midagi erilist. Või on lihtsalt see eriline, kuidas Sina seda nõnda minu kujutlust võõpad, rohelisega.
    Ning selle rohelise kuma peegeldub minu värvides mus eneses, aimatavalt ning (veel) segunemata ja teadmata, kas need on vihmasõrmed trummeldamas aknalaual v noore kirjaniku võlu. Head sõnad, ilus hing!

    Vihmasadu Viljandis

    ReplyDelete