Saturday, April 14, 2012

Beetaisased


Pehme nagu beebi pepu!
Kirjutades artiklit jalgratastest, jäi mind kriipima üks asi. See oli trenditeadlik liibuvate pükstega hipster mingil toretseval sõiduriistal vanalinnas cruise’imas. Õigemini oli see kontrast tema ja meie vanemate põlvkonna vahel, kes paljaste ülakehadega järve äärde ujuma, kalastama või niisama telkima sõitsid. Ma vaatan seda vedelat makaroni seal ratta seljas ja iga detail temas võimendub. Tal on hea näonahk, sest ta kasutab meestele mõeldud kosmeetikatooteid, vinnitapjaid. Ta ei ajaks habet (kõnelen tinglikult, kuna ma ei usu, et habe oleks nõus sellise nannipunni parfümeeritud põskedel üldsegi tärkama) selle veneaegse pruuni seebiga, mida veel inimestest tehti. „Tra, see nii kare on?! Sellega ei saa ju ajada!“ Ta käib regulaarselt juuksuris ja kasutab vähemalt kolme erinevat juuksehooldusvahendit.  Tal on aastaringselt tänapäeva noortele omane haiglaselt kahvatu kontori/monitori jume (keegi ei märka seda enam, sest see on juba standardiks saanud). Ta ei haise isegi natuke higi järgi, vaid lõhnab meeldivalt. See on Boss või Calvin (Kleine, mitte Classics), mida temast evib. Võib-olla on ta isegi nii kaasaegne, jõukas või arg, et ei varasta netist filme ega muusikat. „Pohui, ma ei viitsi vangi minna, mida ma istun seal kongis, ah?“ Ta ei lähe sõjaväkke, sest ei taha. „Pohui, ma ei viitsi sõjaväkke minna, mida ma istun seal kasarmus, ah?“. Kahe ja poole protsendine piim lööb tal põhja alt ära, pähklid tekitavad ta kõri ja näopiirkonda eluohtliku paistetuse, kassid panevad ta nuuskama ja aevastama ja ta jätab ööseks tule põlema, kuna pimedus teeb ta voodi märjaks. He’s a complete and utter pussy! Ma tahan öelda, et ta on selline tüüp, kelle sa võid army survival kit’iga juulikuus metsa jätta ja ta on kahe päeva pärast surnud.  Tra, miks siin 3G võrku ei ole?“.

Mul on ka tolmuallergia ja ma ei käinud sõjaväes, sest ei tahtnud. „Pohui, ma ei viitsi gaasimaskis metsas istuda.“ Ma näen endas väga teravalt seda sama jõuetut vedelust, mida ma meie nimetu (kuid läägelt lõhnava) noormehe juures nii väga põlgan. Kas siis juba minu põlvkond on selle mehupisikuga nakatunud? Paraku tundub, et on jah. Olgem ausad, man’s survival skills have been in gradual decline since we learned to use fire. Kujutan ette, et juba minu vanaisa vaatas oma poega ja mõtles, kerge kahetsusega „sa ei peaks Siberis viite aastatki vastu“. Ja kui need meie varjaagidest esivanemad, kes käisid Taanis kuningat tapmas, näeksid mu vanaisa, mõtleksid nad, et see mees on küll nii memm, et tal tuleks aluspüksid üle pea tõmmata.

Aga pole mõtet võrrelda end inimestega, kelle puhul on normaalne, et sa oled 14-aastasena hundi, 16-aastasena inimese ja 18-aastasena karu tapnud. These are standards we cannot hope to live up to.

Aga me võime võrrelda end oma vanematega. Meie vanemad olid noored ajal, kui normaalne oli tegeleda seltskondlike füüsiliste tegevustega. Taoti jalkat (niimoodi normaalselt, ilma, et mingi dressides spiider sind kõrval raudteevilega kurdistada püüaks), rahvastepalli ja vibrat. Roniti puude otsa, küüni katusele ja veetorni. Haagiti soome kelk prügiauto külge ja sõideti jänest. Ujuti võidu üle järve ja tagasi. Ehitati onne ja parvesid, mängiti sõda ja rahu, käidi looduses (ei, mitte ainult keppimas ja drooge tegemas, niisama, looduse pärast käidi). Tehti bändi ja tegeldi kehakultuuriga. Putitati võrri, käidi suvel malevas tööl ja talvel sauna kõrval lumes kümblemas – ühesõnaga elati nii, et inimkeha ei jää tegevusetusest kängu ja vaim ei muutu hernetera suuruseks. Põskedel on puna, vaim on vahe ja külgedel ei ole samovari sangasid. Man I wish I could have lived in those days. Kuuba raketikriis, N-Liidu lagunemine, päris punkarid, Soome mark.

Ka minu noorepõlve ajal olid veel olemas kõik eeldused samasuguseks eluks, aga progressi halastamatu vari pistis oma inetu lõusta juba ukse vahelt sisse. Onni ehitasime, pallimänge ja ukakat mängisime, raksus käisime (it’s not stealing when it’s muhe!) ja vastiku onu Feodori akna viskasime ka sisse, aga võrri enam ei putitanud. Üle järve ka ei ujunud, selle asemel vaatasime telekat. Soome televisiooni. Zorrot ja Ridari Ässa.

Arutasin ükspäev sel samal teemal Sahvkaga. Sahvka, muide, putitas võrri, ujus üle järve ja pani onu Feodori trepimademele põleva koti koerasitta. Me jõudsime järeldusele, et peale selle, et meie põlvkonnale meeldis ennast liigutada, meeldis erinevate asjadega tegeleda: Sahvka käis pesapalli-, džuudo- ja VIBULASKMISTRENNIS, mina purjetasin, tantsisin koerapolkat ja vehkisin surnud mustreid, oli meil veel üks eelis. Me lugesime. Me lugesime nagu loomad. Me lugesime raamatuid kapsaks. Me lugesime nii, et vahel ei jõudnud kooli. Me lugesime nii, et ma sain kolmandas klassis -3 prillid. Jah, tihti lugesime ka mingit täieliku paska. Ma olen Edgar Rice Burroughs’i „Tarzani“ saaga 23 raamatut vähemalt viis korda läbi lugenud ja Karl May „Winnetou“ triloogiat umbes sama palju.  Lugesime indiaanijutte, mereröövlilugusid, kriminulle, nõukogude noorteromaane, Pal-tänava poisse ja Kalle fucking Plomkvistit. Ei, Kanti ega Nietszchet ei lugenud, neid ei olnud olemas. Olemas oli noorus, seiklusjanu ja poiss-olemine. Ja võib-olla, et paljudel neist raamatutest pole tegelikult suuremat kirjanduslikku väärtust, aga üht ma nende kohta ütlen, need õpetavad õigesti elama. Need õpetavad sulle, kuidas olla šeff tüüp, millised on õiged väärtushinnangud (headuse eest – kurjuse vastu) ja kuidas kasvada selliseks päris meheks, kes käib selg sirgu ja pea kuklas. Viktor Tsoi muide oli ka selline päris mees.

Ma ei oska jänesepaelu panna, hobusejõhvist õngenööri valmistada, ilma kompassita tähistaeva järgi orienteeruda ega vaiguseid oksi hõõrudes tuld teha, aga ma olen neist lugenud. Ma tean teoreetiliselt, kuidas need ja veel paljud taolised asjad käivad, seega on vähemalt väike võimalus, et kui on väga vaja, siis see tuleb mul kasvõi väga sitasti välja. Ja kui ei tule, siis at least I can die tryin’. Hipster saab oma märgunud liibuvates pükstes vaid abitult hämaruses edasi-tagasi sibada ja nutuselt „Tra, kuskil siin peab ju Wifi olema...“ korrutada. See ei aita, aku saab tühjaks. Alguses hipsteril ja siis telefonil.

Valujev knows what I mean
Ma tean, et kõik noored ei ole nii väetid. Tahangi meelega ebaobjektiivne olla. Kõik noored poisid ei ole abitud ja kitsa silmaringiga õunamehud, aga ma muretsen tuleviku pärast. Kui mina kunagi poja saan, siis ma ei taha, et tast tuleks vedel süldinägu. Paks tarretis, kes ei oska isegi lutsu visata. Ma ei taha, et ta kasvaks selliseks pseudomeheks, kes „Gilette’i“ reklaamis Eurofighter Typhoon’i ülelennu ajal habemeajamisvahenditega oma munandeid raseerib. Ma tahan, et teeks koerustükke (ei, mitte internetis), tegeleks spordiga (ei, mitte elukutseliselt), haiseks vahel (ei, mitte nagu siga). Ma tahan, et ta mõnikord kakleks, vahest võidaks, vahest mitte. Tahan, et ta mängiks kauboisid ja indiaanlasi ja ehitaks endale ragulka. Aga ennekõike tahan, et temas oleks olemas see elujanu, mis ajab poisse (ja vahel ka tüdrukuid) kõiki neid lollusi tegema. Tahan, et ta kibeleks õue, elama, mitte ei devolve’iks nelja seina vahel füüsiliselt hapraks tehnoloogia ja ühiskondliku mugavuse vangiks.






Zzzzzz...hit...zzzz...system malfuntion...zzzzz...leaking everywhere...zzzz....zzz...gonna crash...zzzzzzz

Arks out

56 comments:

  1. Oh no, the modern world is so tagasitulek tähtede juurest by stanislav lem.

    Ma tegelt tr'ullult ei muretseks. Arvutimängud ja häkerdamine on lihtsalt mingitlaadi uus dimensioon asju, mida teha. Though, nüüd tõepoolest kisub süda kuidagi rõõmsamaks, kui päriselt väljas lapsi mängimas näeb.

    Also, ma arvan, et tegu ei ole mingi jääva tendentsiga, vaid rohkem nagu, well, praegu on mingi mõnus netis passimise ajastu. Inimesed ei ole seda veel päris õigesti tegema õppinud. Aga igal juhul on palju lahedam, kui telekat vaadata.

    Also, mul on tunne, et "vedela kultuurivenna" ja "idioodist spordimehe" elupõline lõhe on hajumas, which is normal thing.

    Also, ma ei tea, kas va hipsterit ikka selles saab süüdistada, et ta raibe raamatut ei loe. Miski nagu ütleb, et peaks lugema. Samal ajal, lastekirjanduses on mingitlaadi allakäik aset leidnud. Kui palju ikoonilist lastekütet sa viimasest kahekümnest aastats tead? Vähe, onju? Vot tak sotsiaalprobleem.

    A muidu on normal article, kutsub üles, maitea,mõttetegevust arendama. Peaks kirjutama ühe kena artikli hipsterluse positiivsetest külgedest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hipsterite ja lugemisega meenus miskipärast see: http://www.youtube.com/watch?v=6JLWQEuz2gA

      Delete
    2. Unrelated to the above article

      What's with the inglise keelsete sõnadega täiesti random kohtades su textis? Nagu "Though" asemel "Kuigi" kirjutada oleks too damn hard.

      Mitte, et see mind häiriks, leian selle lihtsalt seletamatu. Palun valgusta mind, miks sa just nii kirjutad. Kui tegemist on psüühilise häirega, palun südamest vabandust.

      Delete
    3. Ta kirjutab nii, nagu ta räägiks. Ta räägiks nii, sest ta on kasvanud ja arenenud anloameerika mõjutustega kultuuriruumis. Seda ei ole liialt keerukas mõista. Tüüp oin mingitlaadi välaarenenud karakter, kes räägib niimoodi ega ürita olla midagi muud kui see, mis ta on harjunud olema.

      Miks türa need 19 sajandi vene aadlikud pidid kogu aeg seda va prantsust rääkima igaks kolmandaks sõnaks?

      Also, selle juures on brill see, et seda ei saa nimetada originaalitsemiseks, sest see on see, mis rahva seas see on, yo.

      Delete
  2. Also: request comment from J. Lepind.

    ReplyDelete
  3. Ai-ai-ai! Vot nüüd, sõber, läks minu maitse järgi liiga konservatiivseks.

    Väga hästi kirjutatud lastekirjanduse maailma järgi tunnen minagi puudust. Kahetsusväärne, et päriselus on peaaegu null protsenti suplemist ja raksus käimist. Ja isegi kui ma seda teeksin, on karta, et vesi loksuks vastu dermotoloogilist organit, aga sees toimuks ikka veel see sama rahulolematu: "there's nothing nice in my head / the adult world took it all away." (Õudsalt naljakalt kurb ja otsene manicsite rida.) Ja selle suhtes, et Tsoi kuni surmani "Kamtšatkas" katelt küttis pole ka midagi halba öelda. Aga antud igatsust, millegi kaotatatu tundmist väljendades - Wägewust Wägewuse mõttes puudulikuga võrreldes - on kerge šovinismi orki kukkuda. Näe, Heideggerile meeldib oma mägionnis konutada, meeldivad lumised mäetipud ja mõtiskleva pilguga rauge naabrivanamees. Üldse ei taha linna ülikooli loenguid andma minna. Aga kui kutsujateks on natsid ja kutsutakse just sellepärast, et neil oleks oma girly-boyde asemele üht ehedat vaimuhiidu vaja, otse mägionnist, võtavad lumised mäetipudki võika ilme, kusjuures rauge naabrivanamees on juba ammu fucking nazi sympathizer. Ja nii on igatsuski banaalset nägu. The pitfalls of romanticism, ühesõnaga.

    "It’s not stealing when it’s muhe!" oli naljakas muidugi.

    Gutte nacht ja ära südamesse võta. Maailmavaade on miiniväli, ma saatsin eile terve posu kommuniste akna kaudu mujale pidutsema, kuna neile ei tundunud liialt lendavat minu sügav austus J to the C õpetuse peenemate tahkude vastu. Ifya readin´ it, comrades, oleme ikka sõbrad edasi - ja mina? Mis mul enda vabanduseks öelda on? No mulle on pärandatud selline keev veri, kord mu isa pani pidu ja loopis kõik oma maalid Lasna 13 korruse aknast alla, seda enne avamata. Maalid olevat korraga "mannetud" tundunud.

    : D

    Hommikul oli elu pask neid kõnnumaa pealt kokku korjata ja 13 korrust üles tassida.

    RK

    ReplyDelete
  4. Reedik viskas ükskord briljandi akast alla, jumal teab mitme karaadise, igavesse pirraka, vana kuldsõrmuse seest võetud. Kulla vaata sai kokkuostu maha müüa aga briljantide kokkuostu vist ei olnud. Seda ei saandki enam kätte.

    ReplyDelete
  5. Ma viskasin ükskord tutika kuuenda seeria bemmi aknast välja. Kolm modelli oli sees ja Madonna üürgas makis. Kuradi kahju oli...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mina viskasin ükspäev resoluutselt aknast alla paki musta Davi, kus oli veel 18 tükki sees. Kui pooleteise tunni pärast järgi läksin, olid kõik veel alles. Lõpp hea - kõik hea.

      Delete
  6. cut the english lines, dude

    otherwise - hea lugemine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Võta hoopis paar keelt juurde, et oleks eht meremeeste keelsed artiklid, meremehed on protected class. Also, pane tääge, täägid on maa sool.

      Delete
    2. Nous,milleks inglise keelseid s6nu vahele toppida? Kirjutanud siis terve artikli inglise keeles juba ;) artikli poindiga olen aga n6us 100% ...Ei saa aru,mis toimub, et poistest on kadunud poisilikkus...ja jargijaanud vaid pinnapealsus...ja mingi ulitundlikkus...aasia mehed on ka sellised nie ryba nie mjaso voi siis hoopis lady-boy
      'd ;) aga autorile joudu poisi kasvatamisel tulevikus.

      Delete
    3. Nous,milleks inglise keelseid s6nu vahele toppida? Kirjutanud siis terve artikli inglise keeles juba ;) artikli poindiga olen aga n6us 100% ...Ei saa aru,mis toimub, et poistest on kadunud poisilikkus...ja jargijaanud vaid pinnapealsus...ja mingi ulitundlikkus...aasia mehed on ka sellised nie ryba nie mjaso voi siis hoopis lady-boy
      'd ;) aga autorile joudu poisi kasvatamisel tulevikus.

      Delete
  7. Sahvka ujus ühes käes peakohal riideid hoides üle järve ka, tüdrukule külla. Kui nüüd Sahvka metsas seeni tehes ja keppides pehmoks ära ei lähe ja see hipster mehundus süveneb võib võib ta muuseumisse vaatamiseks üles sättida

    Vaata Arx, me saame oma tulevased pojad Sahvka isa Sergei juurde saata, seal õpib käigu pealt sellist olulist mehelikku värki, et peoga kõrvanõgeseid välja katkudes teist nägu ei minda ja jumal teab mida veel.

    ReplyDelete
  8. back in my day, we lived fast and died young!

    ReplyDelete
  9. väga lahe lugu, täpselt nagu minu elust oleks kirjutatud, kusjuures tekib õigustatud küsimus, et miks sa ainult poistest räägid? :/ ma ei ole füüsiliste sootunnuste järgi mees, ometi aga olen elanud samasuguses lapsepõlves nagu sina ehk siis teinud samu asju. tüdrukud ja poisid mängisid koos, vähemalt minu elukohas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loomulikult käib see ka tüdrukute kohta. Lihtsalt tüdrukuid vedeluse pärast mõnitada tundus mulle kuidagi ebahärrasmehelik.

      Delete
  10. a isegi toreteseval sõiduriistal hipsterile ei saa füüsilisest tegevusest hoidumist ette heita, sest tal ikkagi on kondiaurusõiduriist. Ta ei sõida autoga linnas ringi.

    ReplyDelete
  11. Tüdrukute kohta olen kuulnud räägitavat, et nad ei oskavat enam sünnitada. Vargamäe Krõõt sünnitas kartulivagude vahel ja töötas kohe edasi, aga praegused naised tahavad sünnitamise meeste kaela ajada või lasevad keisrilõike teha ja kasutavad valuvaigisteid. :) Selline haige jutt siis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kirjandulooline remark: mitte Vargamäe Krõõt, vaid A.H.T. ema Ann Hansen.

      Delete
  12. Jee, tore lugemine. Veel on lootust.

    ReplyDelete
  13. mul oleks 2 asja: esimene: mul meeldib see artikkel, sest see on ägedalt nagu protestiva stiiliga kirjutet, piisaval määral sellist ülbust,
    a samas nagu cool. sülitan lugeja pihta küll, a stiilselt. teine: mu meenus üks mälestus. Ma üle Viljandi järve ujusin, isaga. Vetelpääste tuli teiselt pool tagasi tulles poole järve peale vastu, tahtsid tagasi viia. siis isa ütles neile, et me oleme kalevi klubi poisid, oh fuck, kui uhke ma olin. isa võttis mind justkui samma kampa, täitsa lõpp. pohui, rannavalve viis küll tagasi, a sai vähemalt paadi taga vees järel sõita, see oli ka päris cool.

    ReplyDelete
    Replies
    1. see on nagu tekstiline kilmi mockumentary disko ja tuumasõda. fakk, ma juba mitmendat korda loen.

      Delete
  14. Mh, ma arvan, et "trenditeadlik liibuvate pükstega hipster mingil toretseval sõiduriistal vanalinnas cruise’imas" on seesama tegelane, kes siin postis mainitud raamatud kapsaks luges ja keda koolis tema ebsportlikuse pärast torgiti (sest ta luges kuskil garaažipealsel raamatuid) ja kes siis andis ühiskondlikule survele alla ning hankis jalgratta. Üle järve ujumine on pealekauba täpselt samasugune hipster-tegevus, kui järv on käepärasem, kui ratas, natuke keskkonnasõbralik ja natuke cool.

    ReplyDelete
  15. Kelle idee oli see päevalehele saata? Labels: Priit Pulleritsu peenis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ma mõtlen ka, et päevalehe kommentaatorite sekka nii konservi artiklit visata oli natuke liig. Eesti Mees on jälle välja roninud.

      Delete
    2. Kui palutakse on ilus anda ja kust siis veel konservatiivset publikut leida?

      Delete
    3. Arksi poolt. Me'i peaks kehtestama ideoloogilist tsensuuri ega ütlema, et Arks peaks tingimata mingisugune teistsugune olema. Ja lõppeks on tegu ainult misguided nostalgia ja rünnakuga noorema põlvkonna pihta. Päevaleht ei ole niikuinii liiga tähtis küte. Ja kui Arks sealkaudu tuntumaks sab, siis see teeb ka mumeelest kõigle aint head. Mõttetu on mõelda, et Arks aint siukest kütet kirjutab, nagu too oli.

      Küll aga on mul tunne, et nüüd ma PEAKS sellele artiklile korraliku vastulause kirjutama.

      Delete
    4. Ülepea on kuidagi mõnus, et kõik ei väljenda kogu aeg reaalsusega täielikus kooskõlas olevaid elitaarseid hoolikalt vermitud hipsterarvamusi, vaid mõnel on julgust ka oma idioodi arvamus ära vormistada ja letti käia. Sellele ei järgne "avaliku arvamuse tugevat nihet paremale". Nagu The Invisible Commitee ütles "kogu sinu tegevus võtab endale terapeutilise karakteri". Ja siis sa in essence tegeled mingisuguse heal the world sitaga. See, mida Arks in essence ütleb, on "Noortel inimestel on nõmedad näod, liiga palju raha ja nad käivad riides nagu mingid pihkurid, need pole õiget elu näind, tahaks lõuga sõita, jumal hoidku, et minu pojast säherdune lödilõug ei kasvaks." See on selline reaktsioon, mida ma seletaks võib-olla isegi bioloogiliselt. Ja ma üldiselt ei leia, et suurt midagi ühiskonnas toimuvat peaks bioloogiliselt seletama.

      Delete
    5. Ma olen ka ammu mõelnud kirjutada lastest ja nende kasvatamisest. Seoses arksi artikli ülisuure populaarsusega leidsin ka sellise toreda kommentaari:

      Mis on sinul Za/Um-iga seost? St see bande ennasttäis logardeid, kelle arvates kõik peale nende on nõmedad - vs sina kui täiesti toimiv inimene?

      Selle üle annab järele mõelda.

      Delete
    6. Ei, Mudlum, selle üle ei anna järele mõelda. Päevalehe kommentaarid ei ole ülepea selleks, et neid lugeda. Need teevad peast haigeks ja sellest on meil niigi küllus käes, ilma et oleks vaja juurde otsida.

      Also, kui me palju huiame, siis ei kirjuta Arks meile enam munnigi ja kirjutab selle asemel Päevalehele kuupalga eest fašistlikku kolumnit.

      RK, i know you're like doing a whole lot of different stuffs, aga kas sa seda va klassihäbi ei viitsiks valmis funksida? Et mingi hea emotsioon tuleks?

      Delete
    7. Selle Päevalehe kommentaatori otsin ma muidugi üles ja kusen talle kõva munniga perse, millist saatust kannatavad kõik, kes blogi au juhtuvad haavama.

      Delete
    8. (näed nüüd, mis sa oma pojast tegid selle kommentaariumeid mööda luurimisega, seda oleks saanud vältida.)

      Delete
    9. See ei olnud päevalehe kommentaariumis, seda kirjutas meie kõigi nn sõbralistis olev inimene. Küllap me ikka oleme saba peale astunud neile täiesti toimivatele inimestele.

      Delete
    10. ma ei räägi ideoloogiliselt tsensuurist, vaid pigem sellest, et kui Eesti Mehel on õigus päevalehe kommentaariumis enda heakskiiduga lagedale tulla, siis võin ka mina siin pahane olla. ja ei midagi sellist, nagu ma üldse ei tahaks, et arks meile midagi kirjutaks. pigem nii, et ei tasuks seda päevalehe kommentaariumi konservatiivset koletist rohkem toita.

      igatahes, arks, kui päevaleht su klassihäbi artiklit ei taha, siis saada neile vihane lugejakiri ja sõima neid on kodanlasteks.

      ja see mudlumi edastatud kommentaar meie kohta on suvaline nii kaua, kuni pole selgitatud, millest ta järeldab, et meie ei toimi ja arks kõiki teisi nõmedaks ei pea. :)

      Delete
    11. või oot aa.. see isik rääkis mudlumiga, nii et ta pidas mudlumit toimivaks inimeseks. aga noh, las ta siis olla, sellest erilist diskursust tuletada pole vist mõtet.

      Delete
    12. Kui on tehtud, tuleb kaitsta; kui peab kaitsma, tuleb tegemata jätta.

      Tunnistades siiski näiteks Mart Niineste üllatavalt kõrget taset ja Mari Peegli kena toimetust, soovitaksin Päevalehte üldse mitte kirjutada. Kuni nende honorarid pole kosunud ja tükkidel ei ole enam kombeks ilmuda autorile "üllatusena". Seda nii toiemtuse kui küljenduse kohalt.

      Mis puutub nende ja nendesuguste kommentaariumisse, siis no kuulge! Miks me sellest üldse räägime? Näitame parem enesevalitsust ja peksame sellise kontingendi koheselt siit ära.

      Uhkusega oskan öelda, et ZA/UM-is avaldades on ainult üks autor üks kord öelnud, et ei ole toimetuse või kujundusega rahul. See oli Andres Aule ja tal oli ka põhjust pahane olla, vabandused uuesti. Ja et meil ei kommenteeri retardid ja kui kommenteerivad, siis me koristame nad ära. Let's keep it that way. Ärme hakka vihaarvamust oma külgedele importima, see ei ole ressurss, mida meil vaja oleks.

      Delete
    13. Colossal KeyboardMay 12, 2012 at 12:19 AM

      Ma teeks tagasihoidliku ettepaneku - lihtsalt arutelu mõttes - lubada ka siin kommimine ainult Google konto alt. Anonymous ja Demonymous võivad siis endale feik konto teha ja postitame kõik edasi nagu miisud aga pärisinitsiaalide kaaperdamist ei toimuks. See kaaperdamine ei ole teistele üldse nii fun kui kaaperdajale endale (tean, sest korra-paar olen ise ka teind, rohkem aga ohvriks langend)

      PS - Eesti Mees on norm säga. Teab, kuidas asjad on..

      Delete
    14. Colossal KeyboardMay 12, 2012 at 12:25 AM

      Ee.. miks ma nüüd mingist kaaperdamisest rääkisin? See on point küll aga tahtsin hoopis olulisemana välja tuua identiteetide konsistentsuse. Et anonymous1 on alati anonyomus1 jne, demonymous demonymous

      Delete
    15. a pohhui, vaadake hoopis Goon ära!

      Delete
  16. ei, see oli fesari mingis suvalises jutusabas, tohhujaa, ma lihtsalt polnud niii toredat määratlust varem kohanud. Mu meelest on tal ju ka osalt õigus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja Helenil on õigus oma pahameelt väljedada, ja minulgi, mulle on see artikkel eriliselt vastukarva ja Luiks süüdistab mind seepärast sallimatuses. Ja see püstitab uue dilemma, et kui salliv siis õigupoolest peab olema.

      Delete
    2. Umbes nagu vanaema vastu, kui too midagi küündimatut ütleb. Mitte, nagu ta oleks Beelzebubb. Kui teisel inimesel on sinu omast erinev arvamus, siis sa seletad talle enda oma nii, et ta saab aru, aga mitte ei asu vihkama. Nii ei lähe midagi paremaks.

      Delete
  17. Samal teemal veel: http://squirrelspam.tumblr.com/post/22889470249/vanad-head-ajad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sittumisel ja/või nussimisel tuginevad allegooriad ei ole tegelikult vaimukad vaid kõnelevad autori mitte tingimata avaraimast võimalikust fantaasiast. Proovi parem näiteks söömisega (vt "Mihkel Kunnus vs Siim Nurklik" kaasus), see võiks olla naljakam.

      Minupoolt siiski punktid pingutuse eest:
      1. Lugesid loo korralikult läbi
      2. Kirjutasid lihtsalt kommenteerimise asemel korralikult struktureeritud vastuse
      3. Viitsisid selle tarbeks eraldi blogijupi püsti panna
      4. Otsisid üles loo algallika ja viskasid viite üles

      Delete
    2. Kurat, see võinuks nii vaimukas olla. Ma naersin Kunnuse kaasuse üle nii, et silmad märjad.

      Delete
    3. On vast retardulum seal kommentaariumis käimas, sellist pole pikka aega näinud. Foxtrot Uniform Charlie Kilo olevat suutnud läbi lugeda, aga ta on üks resilient mother fucker ka, niikuinii kogu aeg käib ringi, nether rod in the squish mitten. Kui "tilliga tüdrukud" tulid, sai minu jaks otsa, ja see oli teine komm. Nüüd lähen ja loen psühhopaatide foorumit edasi - "Tired of wearing my mask". Hea rahuliku minekuga teema.

      Delete
    4. Ära siis unusta "I feel pretty good" ja "A brief moment of empathy" (Y)(Y)(Y)

      Delete
    5. Alright, I'm done for the day. And pretty much through with personality disorder forums.
      Tuleb tunnistada, et psühhopaatide foorum on quite a test of resilience.

      Delete
  18. täiesti suurepärane artikkel (ka EPLis ilmunud toimetatud versioon kandis ideed hästi) ja imho absoluutselt mitte konservi-skaalale paigutuv, lihtsalt ühe põlvkonna mälestus - jagan seda täielikult. ja winnetou oli mu lemmikraamat. eriti paadiga lahe pealt ujumast tulles.

    ReplyDelete
  19. Lugesin ainult viimast lõiku mõõdaminnes ja see oli väga hästi kirja pandud !

    ReplyDelete
  20. MIDA SA HAIGE TAUN KIRJUTAD POOLED LAUSED INGLISE KEELES AH?
    BTW, SITT ARTIKKEL!

    ReplyDelete