Thursday, November 1, 2012

KÕIK ON KORRAS/ALL IS WELL

Warszawa 2012
Warszawa 2012


Tallinn 2011

Longformacus 2012

Wałbrzych 2012

Wałbrzych 2012

Wałbrzych 2012




Ühepäevane näituseprojekt "KÕIK ON KORRAS" toimus 1.juulil.2012. 
Kõik fotod on käsitsi suurendatud fotopaberile formaadis 100x65cm.

Projekti eesmärgiks oli tõestada näituse tegemise võimalikkust. Testida ennast ja oma potentsiaalset publikut.

Mulle meeldib kontrollida kogu pildistamise protsessi. Päästikule vajutamisest kuni reaalse prindi käes hoidmiseni. Samas on mind alati paelunud fotograafia juhuslikkus. Analoogfotograafia pakub selleks oivalisi võimalusi.

Ei ole raske ära õppida pildistamise põhiprintsiipe, ei ole raske teada mis juhtub, kui sa päästikule vajutad. Ent kui võtta ära pildi kohese kontrollimise võimalus lisandub fotograafiasse tugev annus salapära ja müstikat. Selle hetkeni kuni sa hoiad käes värskelt ilmutatud filmi, ei saa sa kunagi kindel olla, kas see kord õnnestus tabada seda mida soovisid.

Mida keerulisemaid ülesandeid püstitada, seda suurem on närvipinge ja võidurõõm nähes õnnestunud tulemust. Ühtki ülalseisvat fotot ei ole "järele aidatud" pilditöötlusprogrammis, kõik efektid on loodud otse kaameras. Kõik mida te näete on juhuslik ja hoolikalt planeeritud samal ajal. Sellest johtuvalt tundus mulle vale neid negatiive skanneerida, Photoshopis meelepäraseks töödelda ning seejärel koopiakeskuses paberile trükkida.

Ma tahtsin neid pilte näha suurelt, ma tahtsin neid ise, oma kätega paberile panna. Lastes juhusel kontrollida algust ei saa lõpptulemuses juhust täiesti kõrvale jätta. On ainult loogiline, et kogu tööprotsess peab alluma samale printsiibile.

Niisiis veetsin ma esimese suvekuu pimedas korteris. Ma ei olnud mitte kunagi varem nii suuri fotosid valmistanud. Materjale, aega ja ruumi oli piiratud koguses. Üldine konsensus leidis, et see mida ma tegema asusin on antud tingimustes väga keeruline või lausa võimatu. Kuid nagu tihti juhtub, siis just stressirohke situatsioon tekitab piisavalt trotsi, et alustatu lõpule viia.

Ma tahan tänada kõiki, kes mind selle eksperimentaalse ürituse juures toetasid. Teid oli palju ja ilma teieta ei oleks see võimalik olnud.

7 comments:

  1. See näitus oli vägev, nii vägev.

    ReplyDelete
  2. Tõsiselt äge, Ruudu!
    Ja veelkord hullult kahju, et laivis näha ei saanud.
    Minu jaoks vist selle aasta kõige kahetsetum ärajäänud üritus..

    ReplyDelete
  3. Kuum sitt, mu vankumatu poolehoid kuulub endiselt sellele ja RU edasistele projektidele.

    ReplyDelete
  4. See koht siin peaks olema täis aplause ja kiiduavaldusi, aga ma tegelikult mõistan küll, kuidas see juhtub, et nii ägedate asjade puhul keegi midagi öelda ei oska. Tunduks, nagu peaks kommentaar olema sama särav kui postitus.

    ReplyDelete
  5. Tegelt ei peaks, fotod saavad facebookist laike niikuinii. Pildid on üldse rohkem selline laigiteema, mis neist ikka rääkida. Right, Aleksander? Right everyone?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Üks sõna ütleb rohkem, kui tuhat laiki.

      Delete
  6. väga meeldib. viimane meenutab kunagise põlevkivikaevanduse sorteerimisjaama torni Kohtla kaevanduse juures...

    ReplyDelete